  • 1. Data: 2005-10-11 10:51:58
    Temat: Ulga remontowa i różnica w VAT.
    Od: "Krzysztof Kempiński" <f...@h...com.pl>

    Jeżeli skorzystam z ulgi remontowej kupując materiały typu płytki, panele,
    to czy dla tych samych materiałów mogę jednocześnie odliczyć różnicę w VAT
    pomiędzy 7% a 22%.

    Z góry dziękuję.

    Krzysztof Kempiński

  • 2. Data: 2005-10-11 11:12:42
    Temat: Re: Ulga remontowa i różnica w VAT.
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ulga remontowa drugi raz
    Date: Fri, 7 Oct 2005 09:42:52 +0200

    --
    Herbi
    11-10-2005 13:12:40

  • 3. Data: 2005-10-13 18:56:22
    Od: "Maciej" <z...@g...cy>

    dolaczam sie do pytania proszac o odpowiedz

  • 4. Data: 2005-10-14 00:17:01
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 13 paź o godzinie 20:56, na pl.soc.prawo.podatki, Maciej napisał(a):

    > dolaczam sie do pytania proszac o odpowiedz

    LOL - spadłem z krzesła ;)
    Czytać nie potrafisz?

    Cytat:
    "Możesz i to i to odliczyć :)
    'Zwrot VAT - choć pomniejszony - dostaną też ci, którzy skorzystają z ulgi
    remontowej. W tym przypadku zwrot ma wynosić 55,23% kwoty VAT wynikającej z
    faktur/y. jest też górny limit: 9,959% równowartości 30m2 mieszkania.

    Przykład:
    Załóżmy że na remont mieszkania wydasz w tym roku 12 200 PLN brutto. Ta
    kwota obejmuje 2 200 PLN. podatku VAT. Na uldze remontowej zaoszczędzisz
    (odpisując od podatku 19% kosztów remontu) 2 318 PLN.
    Dodatkowo fiskus zwróci Ci 1 215 PLN rekompensaty z tytułu podwyżki podatku
    VAT. Remont kosztował Cię więc de facto 8 667 PLN.
    Wydałbyś dokładnie tyle samo, czyli 8 667 PLN gdyby nie było podwyżki VATu
    na materiały budowlane z 7 do 22%. Zapłaciłbyś bowiem za nie 10 700 PLN a
    dzięki uldze remontowej zyskałbyś 2 033 PLN."

    Źródło było podane w poście powyżej/poniżej - w każdym bądź razie w tym
    samym temacie co "dołączasz się do pytania"

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany