  • 1. Data: 2005-10-11 12:17:59
    Temat: Koszty przesyłki na rachunku ?
    Od: Marek <W...@w...com>

    Witam,

    jestem zwolniony podmiotowo z VAT, więc wystawiam rachunki(ryczałt)

    1) Gdzie wpisać na rachunku koszt wysyłki? Kupujący wpłaca mi na konto 107
    zł (100 za towar + 7 za przesyłkę). Czy na rachunku to 107 zł musi być
    razem
    w jednej pozycji, czy osobno? Czy muszę w ogóle wpisywać koszty przesyłki ?
    2) Klient zapłaci 7zł okazało się że wysyłka kosztowała 6zł - mam 1zł
    przychodu - jak to uwzględnić ? Mam od tego zapłacić 3% podatek ?

    pozdr

    Marek

  • 2. Data: 2005-10-12 06:40:37
    Temat: Re: Koszty przesyłki na rachunku ?
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Marek napisał:
> [...]
    > 2) Klient zapłaci 7zł okazało się że wysyłka kosztowała 6zł - mam 1zł
    > przychodu - jak to uwzględnić ? Mam od tego zapłacić 3% podatek ?

    A nie wydaje Ci się, że masz zapłacić 3% podatku od 107 zł? Tak po prostu?

    pzdr

    Tomek

    Daj sie skusic... >>> http://link.interia.pl/f18bc

  • 3. Data: 2005-10-13 10:41:43
    Od: Marek <W...@w...com>

    > A nie wydaje Ci się, że masz zapłacić 3% podatku od 107 zł? Tak po
    > prostu?

    a dlaczego mam placić od 107zł ? te 7zł to nie jest moj przychód.

    pozdr

    Marek

  • 4. Data: 2005-10-13 10:54:47
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Użytkownik Marek napisał:

    > a dlaczego mam placić od 107zł ? te 7zł to nie jest moj przychód.

    Doprawdy intrygujące. A co to jest jak nie przychód?? Otrzymałeś tę
    kwotę? Otrzymałeś. No to jest to przychód. W przeciwieństwie do dochodu,
    który otrzymujemy przez odjęcie od przychodu kosztów jego uzyskania.
    Ale niestety sposób opodatkowania, który wybrałeś nazywa się "ryczałt od
    przychodów..."

    pzdr

    Tomek

    INTERIA.PL | Kliknij po wiecej >>> http://link.interia.pl/f18c1