  • 1. Data: 2003-04-16 21:07:30
    Temat: faktura korygująca.
    Od: "Hatech" <h...@k...onet.pl>

    Witam szanowną grupę.
    Sytuacja wygląda następująco.
    Po prawie półtora roku szarpania się z Inwestorem (Starostwo Powiatowe)
    podpisana została ugoda, zrzekam się w niej karnych odsetek i 10% wartości
    kwoty umownej.
    Starostwo w dwóch ratach wypłaca wywalczone pieniądze. Faktura wystawiona w
    X 2001 r, ugoda podpisana XII 2002 r, raty płatne XII 2002 i III 2003 r.
    Starostwo wpakowało się w spore problemy finansowe i istniała uzasadniona
    obawa, że z warunków ugody może się również nie wywiązać, nie chcieli
    też przyjąć faktury korygującej.
    Pytania:
    1. Czy mogłem wystawić fakturę korygującą prawie półtora roku po wystawieniu
    faktury vat?
    2. Czy kwoty z fk wpisuję do przychodów ze znakiem minus?
    3. Kwota korekty jest większa od mojego przychodu w roku 2003 i po wpisaniu
    jej wg
    pktu 2 w picie-5 w kolumnie przychód pole 19 mam kwotę ujemną -czy
    prawidłowo
    zaksięgowałem?
    4. Czy mogę przyjąć fk od moich współpracowników z data III lub IV 2003?

    Pozdrawiam.
    Korzystajac z okazji pragne zlozyc zyczenia spokojnych i radosnych Swiat
    Wielkanocnych, bogatego zajaca i jak najmilszych spotkan w gronie rodzinnym
    i przyjaciól.

    Zbyszek
    e-mail: h...@k...onet.pl,