  • 1. Data: 2004-04-14 15:08:49
    Temat: Um. o dzieło. a koszty uzysk. przychodu..
    Od: "Wejder" <w...@t...pl>

    witam..

    mój pracownik ( programista ) napisał mi cośtam za kwotę jakąśtam..( w tym
    kwota za wykonanie oprogramowania + kwota za przeniesienie praw majątkowych )

    kadry wystawiły rachunek ..z kosztami uzyskania przychodu 20%.

    oczywiście kadrowa nie chce się teraz przyznać do błędu ( moim powinno być 50%
    bo działalność twórcza, prawa autorskie ) i twierdzi, że zgodnie z Dz,U,z
    dnia23 lutego1994 r,nr 24 ,poz,83 nie zawarte było przy umowie oświadczenie
    pracownika, że dzieło spełnia warunki i prawie autorskim i że ona ma rację..(
    20%) ..tylko w tej ustawie o żadnym oświadczeniu nie ma ani słowa..

    moim zdaniem sam fakt, że w treści umowy było napisane, że tematem umowy
    jest 'napisanie oprogramowania' ...jest wystarczającym a kadrowa powinna
    wiedzieć, że jest to działalność twórcza i jak to zakwalifikować..( koszty
    u.p) .

    popytałem prawników i każdy 'zgaduje' inaczej.... :(

    jak to w końcu jest ..kto ma rację..bo zamierzam eskalować problem do
    dyrektorki tej kadrowej..a nie chcę wyjść na durnia...

    dzięki za rady :D

  • 2. Data: 2004-04-14 15:36:36
    Temat: Re: Um. o dzieło. a koszty uzysk. przychodu..
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Wejder" <w...@t...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > jak to w końcu jest ..kto ma rację..bo zamierzam eskalować problem do
    > dyrektorki tej kadrowej..a nie chcę wyjść na durnia...

    nigdy nie pisałem żadnego oświadczenia.
    W treści umowy było wyraźnie napisane "podlegające prawu autorskiemu" i to
    było podstawą do naliczania 50% kosztów.

  • 3. Data: 2004-04-14 15:58:12
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    In article <0...@n...onet.pl>, Wejder wrote:
> [...]
    >
    > jak to w końcu jest ..kto ma rację..bo zamierzam eskalować problem do
    > dyrektorki tej kadrowej..a nie chcę wyjść na durnia...

    Ale dlaczego masz właściwie pretensje do księgowej? Ona postąpiła
    zachowawczo, bo to przecież nie ona ma wystawić rachunek! Rachunek wystawia
    WYKONAWCA dzieła, nie zleceniodawca. Mógł wyrzucić rachunek księgowej do
    kosza i przynieść swój. Dla Was wsio ryba, to jego odpowiedzialność, czy
    ktoś potem będzie mu wiercił dziurę w brzuchu.

    Gdybym był tą księgową, to ani trochę nie starałbym się w wątpliwej
    sytuacji wybierać trudniejszej wersji. Gdyby się okazało, że US jednak
    woli 20%, to co, napisałbyś tu, że wstrętna księgowa wystawiła z 50%
    i teraz pracownik ma kłopoty? ;-)
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl