  • 1. Data: 2005-01-13 08:29:24
    Temat: Umorzenie dlugu a obowiazek podatkowy
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Kiedy nastepuje obowiazek podatkowy w zwiazku z umorzeniem czesci dlugu?

    Przez pewien okres pobieralem stypendium doktoranckie (ostatni raz w lipcu
    2004). Niestey zostalem skreslony z listy studentow. W zwiazku z tym jestem
    zobowiazany do zwrotu pobranego stypendium. Jednoczesnie prowadzilem zajecia
    ze studnetami i w zwiazku z tym umorzono mi 50% dlugu. Pismo na ten temat,
    datowane na 27 grudnia 2004, otrzymalem 31 grudnia 2004. Jednoczesnie
    przysluguje mi 14 dni odwolania od tej decyzji.A zatem decyzja uprawomocni
    sie juz w 2005 roku.

    W sprawozdaniu podatkowym za jaki okres powinna byc ujeta kwota umorzenia?
    Ja stoje na stanowisku, ze w sprawozdaniu za rok 2005, gdyz prawomocna
    decyzja o umorzeniu bedzie miala skutek wlasnie w 2005 roku. Uczelnia jednak
    ujela to juz w sprawozdaniu za rok 2004, co oczywiscie nie jest dla mnie
    zbyt korzystne.

    Z gory dziekuje za wszelkie informacje na ten temat!

    Pozdrawiam

    Piotr