  • 1. Data: 2004-05-04 16:47:56
    Temat: Umowa Zlecenie i podatek VAT
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    Jak było wałkowane, to przepraszam i proszę o namiar,
    a jak nie bardzo proszę o rozwianie moich wątpliwości.

    Sytuacja:
    - osoba fizyczna na DG - vatowiec podpisuje UZ jako zleceniodawca
    - osoba fizyczna na DG - vatowiec jest zleceniobiorcą
    - UZ nie dotyczy DG zleceniobiorcy
    - UZ jest wykonywana osobiście przez zleceniobiorcę

    Pytania:
    1. Czy jest VAT od UZ ?
    2. Czy trzeba prowadzić jakąś ewidencję u obu stron UZ ?
    3. Czy ewidencja po przekroczeniu progu ma mieć charakter rejestru VAT ?
    4. Czy jeśli pkt. 1 to na VAT-7 suma, czy oddzielny VAT-7 ?

    qrcze, zaczyna mną targać :| :D :<

    Piotr

  • 2. Data: 2004-05-04 23:04:17
    Temat: Re: Umowa Zlecenie i podatek VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 4 May 2004, Piotr wrote:

    >+ Jak było wałkowane, to przepraszam i proszę o namiar,
    >+ a jak nie bardzo proszę o rozwianie moich wątpliwości.

    Och...na razie jest ich więcej niż jasności :]
    Zastrzegam że ja TEŻ mam wątpliwości. Ale jako iż problem
    jakoś tam mnie dotyczy to przedstawiam "własne stanowisko
    na dziś" :)

> [...]
    >+ - osoba fizyczna na DG - vatowiec jest zleceniobiorcą
    >+ - UZ nie dotyczy DG zleceniobiorcy
    >+ - UZ jest wykonywana osobiście przez zleceniobiorcę

    IM*H*O: "to zależy".
    Ustawa jasno i wyraźnie wymaga, żeby to ZLECENIODAWCA podjął się
    "odpowiedzialności".
    Krótko mówiąc: nie ma jasności (jak dla mnie) czy wchodzi w rachubę
    odpowiedzialność *wobec zleceniobiorcy* czy *wobec odbiorcy*, jeśli
    odbiorcą jest strona trzecia, czyli odpowiedzialności *za dotrzymanie
    umowy* (po stronie "przeciwnika zleceniobiorcy") czy *za wykonanie* (po
    stronie "wspólnika zleceniobiorcy"). Jeśli to drugie, to jest problem
    gdy umowa jest realizowana na "potrzeby wewnętrzne" zleceniodawcy :],
    bo sam przed sobą odpowiadać nie może :]

    >+ 2. Czy trzeba prowadzić jakąś ewidencję u obu stron UZ ?

    Zakładając że są "więzy prawne" i jest "odpowiedzialność", to
    jak na mój gust nie. Powinno to być "zwykłe wynagrodzenie"
    nie wpisywane do ewidencji VAT...

    >+ 3. Czy ewidencja po przekroczeniu progu ma mieć charakter rejestru VAT ?
    >+ 4. Czy jeśli pkt. 1 to na VAT-7 suma, czy oddzielny VAT-7 ?

    Jeśli 1 == "tak", to zdecydowanie suma. Podatnikiem przy 1-os DG OF jest
    owa osoba fizyczna ("firma"[1] a nie "przedsiębiorstwo").

    >+ qrcze, zaczyna mną targać :| :D :<

    Ha :) "nie jesteś sam" :)
    [1] "firma OF" -> trawersować Ludwika XV :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-05-05 05:53:52
    Od: "Piotr" <p...@p...pl>

    > Ha :) "nie jesteś sam" :)

    szkoda, wówczas bym wiedział co począć z knotem :)

    Piotr

  • 4. Data: 2004-05-05 07:31:02
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    Bylo, bylo, nawet z obecnym tu Gotfrydem...

    > Och...na razie jest ich więcej niż jasności :]
    > Zastrzegam że ja TEŻ mam wątpliwości. Ale jako iż problem
    > jakoś tam mnie dotyczy to przedstawiam "własne stanowisko
    > na dziś" :)
    ... a watpliwosci pozostaly...

    Jezeli dobrze rozumiem, to zgodnie z zapisem w rozporzadzeniu do ustawy VAT
    roz. 6 par. 8. ust. 1 p.7 sytuacja podejdzie pod zwolnienie od podatku.

    Chociaz nadal nie mam jasnosci jak traktowac zapisy PDOF (o ktorych
    dyskutowalismy w grudniu) gdy podpisze umowe o zarzadzanie w ramach DG, a
    nie jako dzialalnosc wykonywana osobiscie (pamietasz?). Chyba, ze przespalem
    jakas interpretacje MF???

    Pozdrawiam
    Lukasz Goralczyk

  • 5. Data: 2004-05-05 12:18:57
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    Własnie a teraz moja sytuacja .

    Genaralnie zajmuje sie zawodowo doradztwem transportowym i jestem
    vatowcem. PCK zwróciło sie do mnie z propozycja podpisania umowy zlecenia
    ale nie ze mna prowadzaca dzialanosc gospodarza tylko ze mna jako Sylwia
    Z w zakresie całkowiecie odbiegajacym od tego czym zajmowac sie sie moge
    poprzez dzialanosc ( której zakres przedmiotowy jest ograniczony). PCK
    nie chce podpisywac umowy z "firma" - czy jest taka mozliwosc ???Czy
    moge podpisac tego typu umowe zlecenia.???????

    POzdrawiam

    Sylwia Z

  • 6. Data: 2004-05-05 12:50:32
    Od: "adre" <s...@p...gazeta.pl>

    --
    > I w zasadzie caly obowiazek podatkowy spoczywa na zleceniodawcy - Tobie
    > zostanie dobrze wypelnic PIT na koniec roku:-)
    >
    > Pozdrawiam
    > Lukasz G.
    >
    > To dobrze .. wielkie dzieki :)

    pozdrawiam