  • 1. Data: 2006-01-16 23:44:53
    Temat: Umowa Zlecenie - jak liczyć koszty uzyskania?
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Z tego co wiem, to koszty uzyskania przy umowie zleceniu wynoszą 20%. Jednak
    w moim picie, który otrzymałem od pracodawcy mam koszty naliczone
    następująco:

    przychód: 13.800 zł
    koszty uzyskania: 2.243,64 zł
    dochód: 11.556,36 zł

    Czy te koszty są prawidłowo naliczone, bo 20% z 13.800 zł, to jest 2760 zł,
    czyli o jakieś 500 zł więcej niż ja mam naliczone?

    Z mojej analizy, wynika, że zostało to policzone następująco:

    13.800 (przychód) - 2.582,03 (składki na ubezpieczenie społeczne) * 20%

    Czy tak się to powinno liczyć? Tj. od przychodu odliczać składki na
    ubezpieczenie społeczne i dopiero od tej pomniejszonej sumy liczyć koszty,
    czy też powinno się je liczyć od całości przychodu??

  • 2. Data: 2006-01-17 07:56:15
    Temat: Re: Umowa Zlecenie - jak liczyć koszty uzyskania?
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> napisał w
    wiadomości news:dqhb3t$ccu$1@news.onet.pl...
> [...]
    > ubezpieczenie społeczne i dopiero od tej pomniejszonej sumy liczyć koszty,
    > czy też powinno się je liczyć od całości przychodu??

    Pracodawca obliczył prawidłowo po odjęciu składek na ubezpieczenie
    społeczne x 20%.
    Wystarczy wpisać do wyszukiwarki "kalkulatory" i można znależć odpowiedni
    kalkulator jaki potrzeba do wyliczeń.