    From: "Bartłomiej Wojtanowski" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa finansowania budowy (Spoldzielnia)
    Date: Thu, 1 Apr 2004 21:29:57 +0200

    Witam

    Mam zamiar podpisac umowe na finansowanie budowy domu w zabudowie szeregowej
    w celu przeniesienia własnosci na czlonka spoldzielni. Rozmawialem ze
    znajomym i oszczegal mnie ze pomimo iz w umowie mam paragraf mowiacy o tym
    iż wzrost ewentualnych kosztow nie przekroczy 1% to spoldzielnia moze mnie
    zmusic do duzo wiekszej doplaty gdyz do umowy maja zastosowanie przepisy
    kodeksu cywilnego a one traktuja sprawe taka jak na przyklad zmiana vatu
    podczas trwania umowy czy wzrost cen rynkowych na korzysc spoldzielni czyli
    jezeli takowe beda mialy miejsce spokojnie moze mi zasadzic zwrot
    dodatkowych kosztów ponad ten 1%.

    Dlatego moje pytanie co mam zrobic zeby uniknac tego typu niespodzianek,
    biorac pod uwage ze umowe chce podpisac w kwietniu a inwestycja ma trwac 10
    miesiecy?
    (wlasnie w tym okresie zmieni sie vat i ceny tez pewnie pojda do gory)
    Jak wogole powinny wygladac takie umowy.
    Udac sie do notariusza?

    Dzieki za porady
    Bart