  • 1. Data: 2004-04-01 19:29:57
    Temat: Umowa finansowania budowy (Spoldzielnia)
    Od: "Bartłomiej Wojtanowski" <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam zamiar podpisac umowe na finansowanie budowy domu w zabudowie szeregowej
    w celu przeniesienia własnosci na czlonka spoldzielni. Rozmawialem ze
    znajomym i oszczegal mnie ze pomimo iz w umowie mam paragraf mowiacy o tym
    iż wzrost ewentualnych kosztow nie przekroczy 1% to spoldzielnia moze mnie
    zmusic do duzo wiekszej doplaty gdyz do umowy maja zastosowanie przepisy
    kodeksu cywilnego a one traktuja sprawe taka jak na przyklad zmiana vatu
    podczas trwania umowy czy wzrost cen rynkowych na korzysc spoldzielni czyli
    jezeli takowe beda mialy miejsce spokojnie moze mi zasadzic zwrot
    dodatkowych kosztów ponad ten 1%.

    Dlatego moje pytanie co mam zrobic zeby uniknac tego typu niespodzianek,
    biorac pod uwage ze umowe chce podpisac w kwietniu a inwestycja ma trwac 10
    miesiecy?
    (wlasnie w tym okresie zmieni sie vat i ceny tez pewnie pojda do gory)
    Jak wogole powinny wygladac takie umowy.
    Udac sie do notariusza?

    Dzieki za porady
    Bart

  • 2. Data: 2004-04-02 21:35:53
    Temat: Re: Umowa finansowania budowy (Spoldzielnia)
    Od: "jot.be" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > zmusic do duzo wiekszej doplaty gdyz do umowy maja zastosowanie przepisy
    > kodeksu cywilnego a one traktuja sprawe taka jak na przyklad zmiana vatu

    Właśnie NIE mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego, a prawo
    spółdzielcze.
    Musisz ponieść RZECZYWISTE koszty budowy wg ostatecznego rozliczenia przez
    spółdzielnię,
    co w praktyce oznacza, iż mogą ci doliczyć tyle ile chcą.A jak będą mądrzy,
    to nie dadzą przydziału
    (albo i kluczy) dopóki nie zapłacisz.
    I nawet nie możesz jako członek spółdzielni iść do sądu, a przynajmniej nie
    od razu.

    Jeśli nie musisz się w to pakować to radzę ominąć spółdzielnię szerokim
    łukiem.
    Chyba że masz 110% zaufanie i pewność, że zarząd nie zmieni się do czasu
    ostatecznego rozliczenia.