  • 1. Data: 2005-11-02 21:47:35
    Temat: Umowa o dzieło
    Od: "Gabriel" <gabriel_fWYTNIJ TO@wp.pl>

    Witam,
    czy można podpisać umowę o dzieło jako wykonawca
    oraz wystawić rachunek jeśli nie posiada się NIP?
    Przypadek osoby prywatnej.
    Jak w tym wypadku sie rozliczyc?
    Przed umową Panie w US powiedziały aby
    pracodawca podsteplowal na NIP-3.
    Co jesli nie mam stempla nie mam umowy, jak sie rozliczyc?

    W praktyce i teorii poprosze :)

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-11-02 22:56:23
    Temat: Re: Umowa o dzieło
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Gabriel wrote:
    > czy można podpisać umowę o dzieło jako wykonawca
    > oraz wystawić rachunek jeśli nie posiada się NIP?

    Można. Problemem jest tylko potem odprowadzenie zaliczki na PIT.

    > Przed umową Panie w US powiedziały aby
    > pracodawca podsteplowal na NIP-3.
    > [...]
    >
    > W praktyce i teorii poprosze :)

    W praktyce tysiące Polaków każdego roku uzyskuje numer NIP bez pieczątki
    pracodawcy.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-11-03 12:16:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Można. Problemem jest tylko potem odprowadzenie zaliczki na PIT.

    A na czym ten problem polega?
    Przeciez zaliczke odprowadza zamawiajacy i w momencie jej odprowadzania do
    niczego nie jest mu NIP wykonawcy potrzebny - potrzebny dopiero staje sie w
    momencie wystawiania PIT-8B

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 4. Data: 2005-11-05 12:54:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, it was written:

    > Witam,
    > czy można podpisać umowę o dzieło jako wykonawca
    > oraz wystawić rachunek jeśli nie posiada się NIP?
    > Przypadek osoby prywatnej.
    > Jak w tym wypadku sie rozliczyc?

    Podając na dokumentach "numer zastępczy" - może być PESEL.

    > Przed umową Panie w US powiedziały aby
    > pracodawca podsteplowal na NIP-3.

    Pracodawca (lub w twoim przypadku zamawiający) może wystąpić
    o NIP dla ciebie (niedawno cytowano z przepisów - tam jest
    ze "występuje", więc to on powinien wystąpić).

    > Co jesli nie mam stempla nie mam umowy, jak sie rozliczyc?

    Przecież zaliczkę odprowadza zamawiający :) (rozumiem że
    robisz coś "dla firmy lub innego podmiotu").
    Ty ją tylko wyliczasz na rachunku, ile ma zabrać :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)