  • 1. Data: 2005-11-02 14:40:16
    Temat: Ulga remontowa - prosze o pomoc
    Od: "Łukasz Chmura" <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl>

    Pewnie nie raz na grupie już było, ale szukając w archiwum nie moge znaleść
    odpowiedzi.

    W tym roku dostaje mieszkanie - spółdzielcze. Jako , że jest to ostatni rok
    do odliczeń remntowych chciałbym jeszcze w listopadzie (a już będe
    lokatorem) kupić sobie materiał.

    Teraz pytania:
    - Czy będe mógł sobie odliczyć zakupy materiałów (gipsy,gładzie,farby ) od
    podatku ?
    - Jaką kwotę moge sobie odliczyć od podatku ?
    - czy Fa od Firmy Remontowej - też podlega odliczeniu czy tylko same
    materiały ?
    - gdzie moge na ten temat więcej poczytać ?

    pzdr
    Łukasz Chmura

  • 2. Data: 2005-11-04 15:32:56
    Temat: Re: Ulga remontowa - prosze o pomoc
    Od: "bacio" <m...@g...pl>

    ********************Suma odliczen w latach 203-2005 nie moze przekroczyc:
    *na remont domu( to ciebie nie dotyczy) 5670 pln co odpowiada kwocie
    wydatków równej 29842,11
    *na remont mieszkania4725 pln co odpowiada wydatkowi 24868,42 pln.
    *mozesz odliczyc od podatku 19%wydatkow poniesionych na remont oraz
    modernizacje domu lub mieszkania.
    *mozesz odliczac wszystko co na stale przylega do scian, sufitu lub podlogi,
    tzn farby, ale bez pedzli bo to juz nie jest do odliczania
    *co do firmu ktora remontuje to tez nie wiem, jesli bedziesz znal odpowiedz
    to daj mi znac bo tez nie wiem co z tym, chyba najlepiej jest zadzwonic do
    Urzedu skarbowego
    *w muratorze-czasopismo jest troche o uldze remontowej...numer z
    października 2005, podaje stronę: www.murator.pl ( moze cos tam
    znajdziesz)
    *pozdrawiam monika b.*
    *************************

    Użytkownik "Łukasz Chmura" <lukasz.chmura@_wytnij_zuhpartner.pl> napisał w
    wiadomości news:dkfrrq$a5d$1@atlantis.news.tpi.pl...

  • 3. Data: 2005-11-04 15:50:25
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > *co do firmu ktora remontuje to tez nie wiem, jesli bedziesz znal odpowiedz
    > to daj mi znac bo tez nie wiem co z tym, chyba najlepiej jest zadzwonic do
    > Urzedu skarbowego

    Faktura od firmy remontowej - płatnika VAT-u za remont się odlicza.
    Jeśli zlecasz remont firmie to "taniej" będzie jeśli to firma kupi materiały
    do remontu i wliczy je w koszt usługi remontowej.
    Taniej bo ;
    - materiały są z 22% VAT
    - usługa z materiałem 7%
    - firmy mają rabaty na materiały

    warto zadbać o kosztorys (w cenach netto)i umowę z wykonawcą (dokumentowanie
    przez wykonawcę poniesionych kosztów na materiały).

    Pzdr-Kriss