  • 1. Data: 2005-11-02 16:49:01
    Temat: ZUS kaze zblokowac mi wyplaty dla pracownika !!!
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Witamn
    takie jajko mi sie trafilo - 2 miesiace po zatrudnieniu pracownika
    otrzymalem pismo z zus ( konkretnie 30stron) ze klient zalega 5800 zł
    około, i mam wstrzymac wypłate wynagrodzenia pracownika na poczet
    zadłużenia w zus ..

    i teraz pytanko, pracownik to kierowca, otrzymuje minimalna na reke
    czylo okolo 640 zł, i oprcz tego otrzymuje za kazda trase diety - i
    pytanie moje do tych diet - czy to tez wynagrodzenie ?? przeciez to nie
    wynagrodzenie tylko dieta na trase - moge ja wyplaac czy nie ??

    rafal

  • 2. Data: 2005-11-02 17:53:34
    Temat: Re: ZUS kaze zblokowac mi wyplaty dla pracownika !!!
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    rafal wrote:

> [...]
    > pytanie moje do tych diet - czy to tez wynagrodzenie ?? przeciez to nie
    > wynagrodzenie tylko dieta na trase - moge ja wyplaac czy nie ??

    Z tego co gdzies slyszalem, to nie mozna przy odbieraniu dlugu zabrac
    100% wynagrodzenia. Moze to byc jakis procent, tak zeby na reke zostala
    jakas kwota... Bo rownie dobrze moznaby zastrzelic taka osobe, zeby z
    glodu nie zdychala przez miesiac...

    --
    Egzorcyzmy Emily Rose - horror, egzorcyzmy ..... http://tiny.pl/xhch
    Trzynasta Dzielnica - akcja, sensacja i sci-fi . http://tiny.pl/xhcb

  • 3. Data: 2005-11-02 19:32:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <dkaqif$1ihq$2@node1.news.atman.pl>, rafal wrote:
> [...]
    > pytanie moje do tych diet - czy to tez wynagrodzenie ?? przeciez to nie
    > wynagrodzenie tylko dieta na trase - moge ja wyplaac czy nie ??

    Nie mają mu prawa zabrać w tej sytuacji ani złotówki, tyle że to nie Ty
    masz decydować. Niech _on_ się kłóci z ZUSem w tej sprawie.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2005-11-02 21:26:11
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Wed, 02 Nov 2005 17:49:01 +0100, rafal napisał(a):

> [...]
    > otrzymalem pismo z zus ( konkretnie 30stron) ze klient zalega 5800 zł
    > około, i mam wstrzymac wypłate wynagrodzenia pracownika na poczet

    Chwila, moment ... chyba tak nie wolno !!!
    Zajęcia wynagrodzenia dokonuje komornik a nie ZUS. Niech ZUS wystąpi do
    komornika.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 5. Data: 2005-11-02 21:28:50
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    Wg. mnie diet nie wstrzymujesz bo to rekompensata - gosc za cos musi zyc.
    I na jakiej podstawie ZUS pisze cos takiego? Moze to komornik?
    Jezli komornik to przelewasz mu 50% kwoty wynagrodzenia uzgledniajac kwote
    849,00
    czyli wychodziloby zero. Tak mi sie wydaje ;-)

  • 6. Data: 2005-11-03 06:45:16
    Od: rafal <r...@n...com.pl>

    Użytkownik jarmulowicz krzysztof napisał:
    > Wg. mnie diet nie wstrzymujesz bo to rekompensata - gosc za cos musi zyc.
    > I na jakiej podstawie ZUS pisze cos takiego? Moze to komornik?

    pisze zus - dostałem nazywa sie to NAKAZy zatrzymnia wynagrodzenia na
    podstawie jakies tam ustawy na cos sie powluja

    doczytalem ze 50% maks moga zatrzymac ( czy tez ja musze zatrzymac )
    ale dalej nie wiem co z dietami

    > Jezli komornik to przelewasz mu 50% kwoty wynagrodzenia uzgledniajac kwote
    > 849,00
    > czyli wychodziloby zero. Tak mi sie wydaje ;-)

    ???ze jak to liczysz ze zero ?

    rafal

  • 7. Data: 2005-11-03 07:30:07
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Dnia 03-11-2005 07:45, Użytkownik rafal napisał:

    > pisze zus - dostałem nazywa sie to NAKAZy zatrzymnia wynagrodzenia na
    > podstawie jakies tam ustawy na cos sie powluja

    ZUS nie musi poprzez komornika, ma uprawnienia organu egzekucyjnego

    > doczytalem ze 50% maks moga zatrzymac ( czy tez ja musze zatrzymac )
    > ale dalej nie wiem co z dietami

    nie mozna wiecej potracic, jak 50 % wynagrodzenia , przy czym na reke
    musi pozostac najnizsza kwota wynagrodzenia - teoretycznie w tej
    sytuacji nie nalezaloby mi nic odprowadzac, ale alimenty sa do 3/5
    wynagrodzenia i to bez wzgledu na wysokosc wynagrodzenia ( nie wiem za
    co delikwent ma zyc, od razu informuje ) - a tu prawdopodobnie sa
    zaleglosci dotyczace fundusza alimentacyjnego
    diety nie sa wynagrodzeniem

  • 8. Data: 2005-11-04 20:07:15
    Od: <l...@n...pl>

    Pracuję w ZUS i takie przypadki się zdarzają! Pracownik prawdopodobnie miał
    działalność gospodarczą i nie płacił składek! Alimentami juz się nie
    zajmujemy! Pracodawca ma obowiązek przekazać pieniądze do ZUS! W wypadu nie
    dokonania wpłat na zajęcia wynagrodzenia ZUS może na niego przenieść karę!
    Na odwrocie zajęcia jest pouczenie co do kwot i % przekazywanych do ZUS!

  • 9. Data: 2005-11-05 08:13:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypadu nie
    > dokonania wpłat na zajęcia wynagrodzenia ZUS może na niego przenieść

    Taaaaa, zapewne moze tez nalozyc na niego kare smierci...

    > Na odwrocie zajęcia jest pouczenie co do kwot i % przekazywanych do
    > ZUS!

    Obawiam sie jednak, ze w tym przypadku nici z przymusowego sciagniecia
    skladek z tego wynagrodzenia.

    uklony, marekz

  • 10. Data: 2005-11-05 09:10:42
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    l...@n...pl wrote:

    > W wypadu nie
    > dokonania wpłat na zajęcia wynagrodzenia ZUS może na niego przenieść karę!
    > Na odwrocie zajęcia jest pouczenie co do kwot i % przekazywanych do ZUS!

    No skoro jestes z ZUSu to pewnie mozesz podac podstawe prawna tego o
    czym piszesz. Zebysmy nie dyskutowali o "nieistniejacych przepisach
    wewnetrznych" ZUSu. Jesli nie ma takiej podstawy zas, to dzialanie ZUSu
    chyba mozna podciagnac pod zastraszanie a grozby chyba sa karalne.

    Pozdr