    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowa o dzieło a działalność gospodarcza i ZUS
    Date: Fri, 29 Aug 2014 12:52:46 +0200

    Chyba straciłem kontakt z rzeczywistością :-)

    Czy ja muszę wznowić działalność gospodarczą gdy zawieram umowę o dzieło z
    przeniesieniem autorskich praw majątkowych ?

    No bo wyczytałem, że przychodów z autorskich praw majątkowych nie można
    rozliczać w ramach działalności gospodarczej. Jeśli tak to sensu odwieszania
    nie ma bo bym miał tylko dodatkowe koszty składek ZUS, których i tak nie
    byłbym w stanie rozliczyć w bieżącej działalności z braku przychodów w tej
    działalności. Ale wcale nie jest pewne, że ZUS i tak do mnie nie przyjdzie
    po te składki twierdząc, że prowadzę działalność gospodarczą. Z drugiej
    strony, to ja wcale nie chcę zawierać nieozusowanej umowy o dzieło, w
    sensie, że odczuwam potrzebę zabezpieczenia się na starość i jeśli miałbym
    zawrzeć umowę to na odpowiednio wyższą kwotę. Oczywiście nie mam pojęcia
    jaka ta kwota powinna być w sensie na jaką jest skłonny przystać
    zleceniodawca ani specjalnego pomysłu co z tymi pieniędzmi zrobić.
    Zleceniodawca chyba spokojnie mógłby mnie zatrudnić, ale chce właśnie
    jakiejś oszczędności, której ja tu nigdzie nie widzę jak nawet nie mogę
    przychodów zbilansować kosztami...