  • 11. Data: 2010-01-22 12:39:02
    Temat: Re: Umowa o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Jan 2010, Piotrek wrote:

    > Ale ja nie o tym.
    >
    > Zamawiając dzieło dostajesz ogół egzemplarz dzieła i ewentualnie (jeśli ma
    > zastosowanie i tak się umówisz z wykonawcą) nabywasz MPA.

    Kiedy ja właśnie o tym.
    Nie ma sensu zakup "egzemplarza luzem", bez praw.
    Żadnego sensu.
    IMVHO, jeśli umowa nie będzie *nic* stanowiła nt "praw", to z mocy
    PA oraz KC da się wywieść, że miało miejsce przekazanie licencji.
    A to już jest "przychód z praw majątkowych" :D

    > Ale to już jest szczegół techniczny, niezwiązany z tematem dyskusji.

    Istotny, IMVHO.
    Przedmiotem sprzedaży jest prawo majątkowe - zestaw praw lub
    licencji, których "składnikiem" jest egzemplarz (jako nośnik
    "utworu", też z mocy definicji PA: "utworem jest ... ustalony...").

    Trzeba odwrócić punkt widzenia :)

    > O to, to!

    No to się zgadzamy :)
    (miejscami)

    > Czepnęli mi się 50% kosztów od umowy o dzieło. Pewnie dlatego, że w PIT-11 to
    > ja w ogóle miałem 20% KUP (PIT-11 z dużej państwowej firmy, w księgowości nie
    > słyszeli o takich wynalazkach jak 50% KUP).

    Przyjęto.
    Chyba powinieneś był "wymusić" 50% KUP, wystawiając rachunek samemu
    i podając podstawę prawną.

    > Krakowskim targiem część poszła na 20% i urzędnik był szczęśliwy.

    :D

    > Wykonując produkcję krótkoseryjną przy pomocy drążarki?
    > Wyglądałyby doprawdy jakby wyszły spod dłuta Wita Stwosza ;-)

    Toć o to chodzi :D (ma być "autorskie")

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-01-22 15:56:32
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    No to jak to w końcu jest?

  • 13. Data: 2010-01-23 00:18:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Jan 2010, tp wrote:

    > No to jak to w końcu jest?

    Co za "to"?
    (nie ma cytatu, więc nie wiem do której części i czego się odnosisz).

    Coś jeszcze: dzwoniąc do 3 USów oraz 2 razy do informacji podatkowej,
    możesz dostać łącznie 5 różnych odpowiedzi :P
    Nie narzekaj, że widzisz różne opinie - masz podstawę do wzięcia
    w garść przepisów i wydedukowania jak ma być.
    "Każdy odpowiada za siebie" - nie oczekuj *porad*!

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2010-01-23 08:46:09
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał

> [...]
    > w garść przepisów i wydedukowania jak ma być.
    > "Każdy odpowiada za siebie" - nie oczekuj *porad*!

    Wiem, z tym, że to ja odpowiadam formalnie za wystawiony rachunek do umowy o
    dzieło z prawami autorskimi.

    Dziełodawca mówi, że księgowa mówi, że ma być z 50% KUP pomimo, że umowa na
    marne grosze (mniej niż 200 zł).

    Pozdrawiam
    tp

  • 15. Data: 2010-01-27 22:50:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010, tp wrote:

    > Dziełodawca mówi, że księgowa mówi, że ma być z 50% KUP pomimo, że umowa na
    > marne grosze (mniej niż 200 zł).

    ...no i tak mi wychodzi z przepisów.
    Co Ci się nie zgadzało w opisie?
    (jak mniemam, celem dyskusji, w odróżnieniu od porady, jest ustalenie
    nie JAK ma być, lecz DLACZEGO :D - więc jak się komu wersja opisana
    wyżej nie podoba, niech wyjaśni "dlaczego")

    pzdr, Gotfryd