    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło z przeniesieniem praw autorskich
    Date: Fri, 22 Jan 2010 13:39:02 +0100

    On Thu, 21 Jan 2010, Piotrek wrote:

    > Ale ja nie o tym.
    >
    > Zamawiając dzieło dostajesz ogół egzemplarz dzieła i ewentualnie (jeśli ma
    > zastosowanie i tak się umówisz z wykonawcą) nabywasz MPA.

    Kiedy ja właśnie o tym.
    Nie ma sensu zakup "egzemplarza luzem", bez praw.
    Żadnego sensu.
    IMVHO, jeśli umowa nie będzie *nic* stanowiła nt "praw", to z mocy
    PA oraz KC da się wywieść, że miało miejsce przekazanie licencji.
    A to już jest "przychód z praw majątkowych" :D

    > Ale to już jest szczegół techniczny, niezwiązany z tematem dyskusji.

    Istotny, IMVHO.
    Przedmiotem sprzedaży jest prawo majątkowe - zestaw praw lub
    licencji, których "składnikiem" jest egzemplarz (jako nośnik
    "utworu", też z mocy definicji PA: "utworem jest ... ustalony...").

    Trzeba odwrócić punkt widzenia :)

    > O to, to!

    No to się zgadzamy :)
    (miejscami)

    > Czepnęli mi się 50% kosztów od umowy o dzieło. Pewnie dlatego, że w PIT-11 to
    > ja w ogóle miałem 20% KUP (PIT-11 z dużej państwowej firmy, w księgowości nie
    > słyszeli o takich wynalazkach jak 50% KUP).

    Przyjęto.
    Chyba powinieneś był "wymusić" 50% KUP, wystawiając rachunek samemu
    i podając podstawę prawną.

    > Krakowskim targiem część poszła na 20% i urzędnik był szczęśliwy.

    :D

    > Wykonując produkcję krótkoseryjną przy pomocy drążarki?
    > Wyglądałyby doprawdy jakby wyszły spod dłuta Wita Stwosza ;-)

    Toć o to chodzi :D (ma być "autorskie")

    pzdr, Gotfryd