  • 11. Data: 2013-04-11 17:34:28
    Temat: Re: Umowa zlecenie - nie mam PIT-11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, m wrote:

    > No i dziesięcina była płacona chyba od obrotu, nie od dochodu.

    To prawda, ale "konsumpcja własna" i dziś nie jest kosztem
    uzyskania, chyba tylko amortyzację fury można by rozważać.
    Niewykluczone iż różnica wyszłaby gdzieś w okolicy dzisiejszej
    stawki "informatycznej", 17% ryczałtu vs. 19% liniowego.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2013-04-11 22:43:06
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/11/2013 05:34 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Niewykluczone iż różnica wyszłaby gdzieś w okolicy dzisiejszej
    > stawki "informatycznej", 17% ryczałtu vs. 19% liniowego.

    Wydaje mi się, że spora część plonów szła na koszty: na paszę dla
    zwierząt, na siew, na wymianę za usługi okołorolnicze ...

    p. m.

  • 13. Data: 2013-04-12 15:33:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Apr 2013, m wrote:

    > Wydaje mi się, że spora część plonów szła na koszty: na paszę dla zwierząt,
    > na siew, na wymianę za usługi okołorolnicze ...

    Skądinąd racja.
    W sumie, patrząc kategoriami podatkowymi, wspomniany "obrót" dotyczyłby
    niewielkiej części produkcji, tej przeznaczonej na wymianę "zewnętrzną".
    Czyli dziesięcina to raczej podatek od produkcji, coś jak akcyza od
    alkoholu :] ("odliczyć" można tylko ograniczony procent strat).

    pzdr, Gtofryd

  • 14. Data: 2013-04-12 15:46:21
    Od: m <m...@g...com>

    On 04/12/2013 03:33 PM, Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Czyli dziesięcina to raczej podatek od produkcji, coś jak akcyza od
    > alkoholu :] ("odliczyć" można tylko ograniczony procent strat).

    Ano. Dodając do tego jeszcze "drobną niedogodność" związaną z brakiem
    (lub ograniczeniem) wolności osobistej, przypisania do ziemi i innych
    takich ciekawostek - to naprawdę ta dziesięcina nie wydaje się czymś
    super - nawet jak się ma świadomość że normalny etatowiec w I progu
    podatkowym płaci dzisiaj ok. 50% podatku od tego co zarobi.

    p. m.