  • 1. Data: 2004-09-27 08:50:42
    Temat: zwrot vat czy obniżenie kwoty
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Prowadzę działalniość od 97 r. od początku jestem Vat-owcem. Teraz właśnie
    zaczynam wewnątrzwspólnotową dostawę towarów.
    Mam Nip UE. Mam prawo do 0% Vat na f. dot. wew.dostawy.
    I teraz pytanie czy w wypadku gdy VAT.należny jest wyższy od naliczonego
    mogę od razu pomniejszyć o kwotę Vat-u z f.zakupu (dot.wew.dostawy) VAT do
    zapłaty czy też w przypadku gdy nie złożyłem kaucji zwrotnej muszę czekać aż
    180 dni by to zrobić?
    Bardzo dziękuję za podpowiedzi.
    Robur

  • 2. Data: 2004-09-27 16:15:09
    Temat: Re: zwrot vat czy obniżenie kwoty
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robur wrote:
> [...]
    > I teraz pytanie czy w wypadku gdy VAT.należny jest wyższy od
    > naliczonego mogę od razu pomniejszyć o kwotę Vat-u z f.zakupu

    Tak.

    czy też w przypadku gdy nie złożyłem
    > kaucji zwrotnej muszę czekać aż 180 dni by to zrobić?

    Kaucja dotyczy zwrotów, nie odliczenia.
    Poza tym Ciebie wogóle ona nie dotyczy:
    jesteś zarejestrowanym podatnikiem
    dłużej niż rok.