    From: Marek <m...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Umowy o dzieło, a brak DG i VAT
    Date: Wed, 31 Oct 2007 17:58:18 +0100

    Witajcie,

    od kilku lat, z jedną z firm, podpisuję dość regularnie umowy o dzieło,
    związane z różnego rodzaju pracami IT wykonywanymi na rzecz tej firmy.
    Ostatnio dowiedziałem się, że rzekomo muszę mieć założoną działalność
    gospodarczą i odprowadzać podatek VAT - inaczej działam nielegalnie.
    Byłem przekonany, że podpisanie UoD i odprowadzenie podatku PIT jest
    wystarczające dla legalnego wykonywania tego rodzaju umów. Co powinienem
    zrobić w moim przypadku, aby w pełni legalnie móc świadczyć prace dla
    tejże firmy?

    Jeśli to ma znaczenie dla tej sprawy, to moje roczne dochody są
    zdecydowanie niższe niż 10k EUR, którą to kwotę znalazłem jako próg
    zwolnienia od podatku VAT. Nie mam też żadnej umowy o pracę, a przez
    większość czasu kiedy wykonywałem umowy, byłem studentem. Większość prac
    wykonywałem dla jednej firmy, ale sporadycznie, raz, dwa razy w roku
    podpisywałem UoD z innym podmiotem.

    Pozdrawiam

    Marek