  • 11. Data: 2013-04-05 09:13:57
    Temat: Re: Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-04-05 00:43, m pisze:

    > To unikanie polega na tym, że nie musisz osobno zapłacić podatku w DE a
    > osobno, od tych samych pieniędzy w PL, tylko bierze się i uwzględnia,
    > algorytmem opisanym w umowie.
    >
    > p. m.

    Bry,

    Tylko karza Cie wyzszym progiem podatkowym za dochod w kraju, kiedy tego
    progu w tym kraju nie przkroczyles. IMO, co innego, gdybym najpierw
    zarobil wiecej pieniedzy za granica i nastepnie parcowal w PL. Wczesniej
    zarobione pieniadze zakwalifikowalyby mnie do wyzszej grupy podatkowej.

    Zlodzieje w bialych kolnierzykach. Na razie i tak sie ciesze, ze z ZUSem
    nie mam do czynienia. Zastanawiam sie jedynie czy jest mozliwosc
    przeniesienia uzbieranych skladek z jednego kraju do drugiego?
    Ewentualnie moze cos sie uda z OFE zrobic, zanim wpadna na kolejny
    pomysl znacjonalizowania pieniedzy obywateli.

    --
    regards
    Salata

  • 12. Data: 2013-04-05 12:08:06
    Od: m <m...@g...com>

    On 05.04.2013 09:13, Salata wrote:

    > Bry,
    >
    > Tylko karza Cie wyzszym progiem podatkowym za dochod w kraju, kiedy tego
    > progu w tym kraju nie przkroczyles.

    Nie. Oni karzą Cię wyższym progiem za to że zarobiłeś więcej. Jak
    widzisz - nie wnikają gdzie zarobiłeś.

    Ale podwójnego opodatkowania mimo wszystko uniknąłeś :).

    > IMO, co innego, gdybym najpierw
    > zarobil wiecej pieniedzy za granica i nastepnie parcowal w PL. Wczesniej
    > zarobione pieniadze zakwalifikowalyby mnie do wyzszej grupy podatkowej.

    Co za różnica w jakiej kolejności zarabiałeś?

    p. m.

  • 13. Data: 2013-04-05 14:13:19
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-04-05 12:08, m pisze:

    > Co za różnica w jakiej kolejności zarabiałeś?
    >
    > p. m.

    Progresywna skala podatkowa. Wyzszy prog zaczyna sie pow 80 tys, ja w PL
    zarobilem ~50 tys do 31. maja. Wiec czemu mnie kasuja na 38%, jak ich
    moj dochod juz opodatkowany w DE nie powinine obchodzic (zarobiony po 1.
    czerwca)?

    --
    regards
    Salata

  • 14. Data: 2013-04-05 14:19:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Salata wrote:

    > Bry,
    >
    > Tylko karza Cie wyzszym progiem podatkowym za dochod w kraju, kiedy tego
    > progu w tym kraju nie przkroczyles.

    przekroczyłeś. Prog jest liczony od twoich rocznych dochodow.
    Umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania pozwala ci jednak nie zapłacic
    podatku od dochodów z zagranicy.

    IMO, co innego, gdybym najpierw
    > zarobil wiecej pieniedzy za granica i nastepnie parcowal w PL. Wczesniej
    > zarobione pieniadze zakwalifikowalyby mnie do wyzszej grupy podatkowej.

    A co za różnica w jakiej kolejności zarabiasz.

  • 15. Data: 2013-04-05 14:21:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Salata wrote:

    > Progresywna skala podatkowa. Wyzszy prog zaczyna sie pow 80 tys, ja w PL
    > zarobilem ~50 tys do 31. maja.

    Nie istotne ile zarobiles w PL. Istotne ile zarobiłeś.

    Wiec czemu mnie kasuja na 38%, jak ich
    > moj dochod juz opodatkowany w DE nie powinine obchodzic (zarobiony po 1.
    > czerwca)?

    kwestia czy powinien czy nie zalezy od tego na kogo glosowales w wyborach.

    a tak nawiasem nie uslyszalem ani jednej bluzgi na temat niemieckie
    podatku i to ze ich intersuje ile zarobiles w polsce.
    polska be, niemcy cacy?

  • 16. Data: 2013-04-05 14:41:30
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-04-05 14:21, witek pisze:

    > a tak nawiasem nie uslyszalem ani jednej bluzgi na temat niemieckie
    > podatku i to ze ich intersuje ile zarobiles w polsce.
    > polska be, niemcy cacy?

    Jak sie bede rozliczal i wytna mi podobny numer jak w PL to wtedy bede
    bluzgac. Obiecuje. :D.
    Jednak bez wczesniejszego rozliczenia w PL nie moge sie rozlczyc w
    Niemczech. Niewatpliwa zaleta systemu w DE sa realne koszty uzyskania
    przychodu i wsparcie dla dzieci. Wada - skomplikowanie systemu, gdzie
    bez doradcy, zaszereguja cie do najwyzszej klasy i obedra ze skory.
    Rajow nie ma. Trzeba minimalizowac starty.

    --
    regards
    Salata

  • 17. Data: 2013-04-05 14:46:42
    Od: Salata <s...@i...nospam.pl>

    W dniu 2013-04-05 14:21, witek pisze:

    > kwestia czy powinien czy nie zalezy od tego na kogo glosowales w wyborach.

    Na :/) zielona wyspe. Teraz bede dla rownowagi na Korwina lub Palikota.
    Ci sie przynajmniej ze swoim kretynizmem nie kryja.

    Tak sie zastanawiam % ile ze swojego programu wyborczego Rudy wypelnil.

    --
    regards
    Salata

  • 18. Data: 2013-04-05 14:55:00
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-04-05 14:46, Salata wrote:
    > Tak sie zastanawiam % ile ze swojego programu wyborczego Rudy wypelnil.

    Ojtamojtam! "Nikt Ci nie da tyle ile my Ci obiecamy".

    Aktualne dla dowolnie wybranej opcji (być może nie licząc planktonu
    politycznego).

    Aż dziw bierze, że ludzie dają się tak dymać przy *każdych* wyborach.

    Piotrek

  • 19. Data: 2013-04-05 15:54:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Salata wrote:

    > Jak sie bede rozliczal i wytna mi podobny numer jak w PL to wtedy bede
    > bluzgac.

    Oczywiscie, ze ci wytną. bo ich treść umowy o unikani podwójnego
    opodatkowania jest dokładnie taka sama.

    Probujesz zrobic z siebie w niemczech nierezydenta i masz do tego prawo,
    ale wowczas w polsce rozliczasz sie jak rezydent.
    Gdybys w Polsce rozliczyl sie jako nierezydent to w niemczech musialbys
    byc rezydentem i doliczyc polski dochod do wyliczenia skali podatkowej w
    niemczech.
    Oczywiscie bedzie to bardziej korzystne ze zwzgledu na roznice w
    poziomie płac jak i tego ze w polsce zarobiles mniej, ale mechanizm jest
    dokładnie taki sam.

    Obiecuje. :D.
    to juz mozesz zaczac.

  • 20. Data: 2013-04-05 15:55:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Salata wrote:

    > Na :/) zielona wyspe. Teraz bede dla rownowagi na Korwina lub Palikota.
    > Ci sie przynajmniej ze swoim kretynizmem nie kryja.
    >
    > Tak sie zastanawiam % ile ze swojego programu wyborczego Rudy wypelnil.

    błedne myślenie.
    ty sie zastanów ile by wypełnili inni gdyby wygrali i policz kto
    zrealizowałby najwięcej obietnic.