  • 1. Data: 2003-11-28 22:38:08
    Temat: Koszt wyjazdu a koszt tow.handlowego.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    Witam !
    Oświećcie mnie, co wrzucacie w koszty uboczne zakupu towarów
    handlowych. W szczególności - chodzi mi o koszt wyjazdu,
    elektronika i program przywiezione w neseserze :) - do tego
    trochę na sprzedaż a większość 'dla siebie'.
    1. czy istnieją przeciwwskazania aby koszt (bilety) rozliczyć
    w kosztach ogólnych ?
    2. zakładając że odp. 1. jest negatywna i "w zasadzie" powinny
    wystąpić koszty uboczne - to czy należałoby koszt podzielić
    (np. proporcjonalnie do wartości zakupu handlowego i "kosztowego") ?
    Mi_się_wydaje_że_przesadzam :), dlatego proszę o jakiekolwiek
    komentarze.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 2. Data: 2003-11-29 07:30:43
    Temat: Re: Koszt wyjazdu a koszt tow.handlowego.
    Od: "PiracyOEM" <p...@w...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
> [...]
    > (np. proporcjonalnie do wartości zakupu handlowego i "kosztowego") ?
    > Mi_się_wydaje_że_przesadzam :), dlatego proszę o jakiekolwiek

    Moim zdaniem to nie powinny być koszty uboczne zapupu towarów handlowych,
    tylko zwykłe koszty. Idąc takim tropem, prawie każdy koszt jest bezpośrednio
    lub pośrednio związany z zapupem towaru w firmie handlowej. Ustawowo jest
    możliwośc powiększania ceny towaru handlowego o koszt jego nabycia (np.
    często na fakturach zakupu towarów handlowych jest koszt transportu). W
    takim przypadku można cenę zakupu towaru powiększyć o tą wartość, lub
    wartość transportu wrzucić w koszty, a towar nanieść jak wynika to z
    faktury.

  • 3. Data: 2003-11-29 09:30:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 29 Nov 2003, PiracyOEM wrote:
    [...]
    >+ Moim zdaniem to nie powinny być koszty uboczne zapupu towarów handlowych,
    >+ tylko zwykłe koszty.

    Thx., jakby co to będę się z większym przekonaniem kłócił :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)