  • Data: 2006-01-30 10:22:24
    Temat: Usluga do UE
    Od: t <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tema walkowany niejednokrotnie, ale mam jedno zagadnienie ktorego
    nie wyjasnilem googlujac archiwum.

    Otoz wystawilem fakture za usluge informatyczna do kraju UE.
    Wpisalem stawke podatku jako NP, kwote podatku i kwote brutto tez jako
    NP(za rada goscia z informacji US).

    Teraz zazalem miec watpliwosci czy dobrze zrobilem.

    Wg rozporzadzenia MF:
    "
    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące
    poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, __LUB
    NIEPODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU__;
    "

    powienienem chyba wpisac kwote brutto wg stawki NP - czyli taka sama jak
    kwote netto. Tyle ze skoro usluga nie podlega pod VAT w Polsce,
    nie ma na nia zadnej stawki VAT, to ciezko mi pojac kwote brutto
    po opodatkowaniu ktorego nie ma. Gdybym wpisal kwote brutto
    to wg mnie oznaczaloby to ze przyjalem stawke 0% ktorej przyjac nie
    moglem.

    Przy okazji spytam - jakie moga byc konsekwencje tego ze przy kontroli
    doczepia mi sie do faktury(tzn uznaja ze ma byc stawka brutto a ja jej
    nie mam albo ze nie ma byc tej stawki a ja ja mam)?
    Czy tylko mandat na kilka stowek czy tez jakies powazniejsze konsekwencje?

    pozdrawiam
    AL