    From: t <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Usluga do UE
    Date: Mon, 30 Jan 2006 11:22:24 +0100

    Tema walkowany niejednokrotnie, ale mam jedno zagadnienie ktorego
    nie wyjasnilem googlujac archiwum.

    Otoz wystawilem fakture za usluge informatyczna do kraju UE.
    Wpisalem stawke podatku jako NP, kwote podatku i kwote brutto tez jako
    NP(za rada goscia z informacji US).

    Teraz zazalem miec watpliwosci czy dobrze zrobilem.

    Wg rozporzadzenia MF:
    "
    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto), z podziałem na kwoty dotyczące
    poszczególnych stawek podatku lub zwolnionych od podatku, __LUB
    NIEPODLEGAJĄCYCH OPODATKOWANIU__;
    "

    powienienem chyba wpisac kwote brutto wg stawki NP - czyli taka sama jak
    kwote netto. Tyle ze skoro usluga nie podlega pod VAT w Polsce,
    nie ma na nia zadnej stawki VAT, to ciezko mi pojac kwote brutto
    po opodatkowaniu ktorego nie ma. Gdybym wpisal kwote brutto
    to wg mnie oznaczaloby to ze przyjalem stawke 0% ktorej przyjac nie
    moglem.

    Przy okazji spytam - jakie moga byc konsekwencje tego ze przy kontroli
    doczepia mi sie do faktury(tzn uznaja ze ma byc stawka brutto a ja jej
    nie mam albo ze nie ma byc tej stawki a ja ja mam)?
    Czy tylko mandat na kilka stowek czy tez jakies powazniejsze konsekwencje?

    pozdrawiam
    AL