  • 1. Data: 2006-06-29 09:49:42
    Temat: Usługi telekomunikacyjne faktura korygująca
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Wystawiam klientowi fakturę korygującą na podstawie _ustnego_ zgłoszenia
    awarii. Klient odlicza należność, ale nie księguje faktury korygującej. Ja
    pomniejszam VAT należny, ponieważ wystawiłem korektę. Czy mam problem?

    Czy powinienem żądać pisemnego zgłoszenia awarii, reklamacji, jeżeli nie
    biorę potwierdzenia wystawienia korygującej?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2006-06-29 11:32:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Jan Werbiński wrote:

> [...]
    > zgłoszenia awarii. Klient odlicza należność, ale nie księguje faktury
    > korygującej. Ja pomniejszam VAT należny, ponieważ wystawiłem korektę.

    Jeśli masz podpis klienta na korekcie to nie masz problemu.

    > Czy powinienem żądać pisemnego zgłoszenia awarii, reklamacji, jeżeli
    > nie
    > biorę potwierdzenia wystawienia korygującej?

    Żadne takie zgłoszenie nie zabezpieczy cię przed zakwestionowaniem
    odliczenia jeśli nie masz podpisu odbiorcy na fakturze korygującej "in
    minus". I to niezależnie od tego czy klient ją zaksięgował.

  • 3. Data: 2006-06-29 15:25:46
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

> [...]
    > odliczenia jeśli nie masz podpisu odbiorcy na fakturze korygującej "in
    > minus". I to niezależnie od tego czy klient ją zaksięgował.

    Usługi telekomunikacyjne są pod tym względem traktowane specjalnie i nie
    trzeba podpisywać korygujących. Problemem jest jedynie udowodnienie, ze
    podstawa do odliczenia miała miejsce.