  • 1. Data: 2006-06-29 11:09:47
    Temat: Myczek: konto bankowe DG + niekontrolowane wplaty i wyplaty
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    Witam,

    Mam takie pytanie: załóżmy czysto hipotetycznie, że zachodzi następująca
    sytuacja.

    Mam konto bankowe, firmowe. Drugie w firmie. Co miesiac, obca mi osoba,
    tj. nie jest to firma, ale osoba prywatna, ze swoich pieniedzy wplaca mi
    na konto 3000 zł, po czym dzień później automat wyplaca na konto tamtej
    osoby te 3000 zl. Czyli pieniadze sa na koncie jeden dzien. Ja w
    papierach nie ma NIC na temat tych pieniedzy. Opcja wplacania moze byc
    rozwiazana rowniez przez wplacanie np. pierwszego kazdego miesiaca
    okreslonej sumy pieniedzy w siedzibie banku, a nastepnie wyplacania
    automatem (albo dyspozycja przez Internet) z powrotem na konto tej osoby.

    Pytanie:
    #1 czy US moze to zauwazyc?
    #2 co jesli zauwazy?

    Dzieki.

    Tmi

  • 2. Data: 2006-06-29 11:16:32
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 29-06-2006 o 13:09:47 Tmi <d...@v...pl> napisał:

    > Pytanie:
    > #1 czy US moze to zauwazyc?

    Może, jak każdy kto zerknie na wyciąg z Twojego konta ;)

    > #2 co jesli zauwazy?

    Niezaksięgowane przychód i rozchód?

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-06-29 11:20:35
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tmi napisał(a):
> [...]
    > okreslonej sumy pieniedzy w siedzibie banku, a nastepnie wyplacania
    > automatem (albo dyspozycja przez Internet) z powrotem na konto tej osoby.

    nie wiem, ale jeżeli ....

    > #2 co jesli zauwazy?

    masz nieudokumentowany przychód od którego trzeba zapłacić podatek,
    masz też nieudokumentowany rozchód, który przez to że jest
    nieudokumentowany, nie stanowi KUP.

    p. m.

  • 4. Data: 2006-06-29 11:42:24
    Od: "gasper" <g...@p...comp>

    > masz nieudokumentowany przychód od którego trzeba zapłacić podatek,

    od kiedy to przychód na konto jest dochodem?
    jakby w tytule przelewu zwrotnego dał tytuł "zwrot do nadawcy pomyłkowego
    przelewu" to myśle, że nikt sie nie przyczepi.
    tylko jak wytłumaczy, że ktoś sie myli co miesiąc? :-)
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-06-29 11:56:02
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    gasper napisał(a):
> [...]
    > pomyłkowego przelewu" to myśle, że nikt sie nie przyczepi.
    > tylko jak wytłumaczy, że ktoś sie myli co miesiąc? :-)

    jesli by ustanowic automatyczny przelew z tamtej strony i automatyczny
    przelew z tej strony...hm... no to faktycznie trudno to zrobic
    szczegolnie JESLI TO JEST JEDYNY WPLYW / WYPLYW z konta ?

  • 6. Data: 2006-06-29 11:56:39
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    t napisał(a):

    > Może, jak każdy kto zerknie na wyciąg z Twojego konta ;)

    przez "może" rozumiem, czy sprawdzanie kont należy do standardowych
    procedur kontrolingu DG przez US.

    Tmi

  • 7. Data: 2006-06-29 11:57:42
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    gasper napisał(a):
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > od kiedy to przychód na konto jest dochodem?

    Czy to nie jest tak, że "wplyw lub wyplyw pieniedzy z konta firmowego
    rodzi obowiazki podatkowe" ?

    Tmi

  • 8. Data: 2006-06-29 11:58:14
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Tmi wrote:

    > Czy to nie jest tak, że "wplyw lub wyplyw pieniedzy z konta firmowego
    > rodzi obowiazki podatkowe" ?

    Nie jest tak.

  • 9. Data: 2006-06-29 12:12:21
    Od: Tmi <d...@v...pl>

    jureq napisał(a):
> [...]

    To powracajac do tematu wplat wyplat z konta, czyli comiesiecznych
    wplywow w okreslonej wysokosci, i wyplacania ich z powrotem. Jak to sie
    ma do prawa: US moze to zauwazyc, ok i co dalej?

    Kogo moze ukarac i za co? Mnie? Osobe prywatną?

    Tmi

  • 10. Data: 2006-06-29 12:40:07
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <d...@v...pl> napisal(a):
> [...]
    > okreslonej sumy pieniedzy w siedzibie banku, a nastepnie wyplacania
    > automatem (albo dyspozycja przez Internet) z powrotem na konto tej osoby.

    Będzie problem. :)

    1. nie ma zakazu używania rachunku dla DG do celów prywatnych
    2. jednak należy domniemywać, że rachunek dla DG służy celom DG
    3. pewnie musiałbyś udowodnić, że ten wpływ nie ma związku z DG. Na
    przykład przelew od żony nie podlegałby dyskusji raczej. Gorzej od
    firmy, której kiedyś już wystawiłeś jakąś fakturę :)
    4. odesłanie tego przelewu raczej załatwia sprawę
    5. wpłacanie co miesiąc i odsyłanie jest podejrzane i będzie trudniej
    udowodnić, że to nie ma związku z jakimiś usługami :)
    --
    Samotnik