    From: Annabella<a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Ustawa o swobodzie dział.gosp.a usługi ksiegowe
    Date: Fri, 30 Jul 2004 13:10:32 +0000 (UTC)
    Sender: u...@p...info

    Witam wszystkich.Właśnie zapoznałam się z uchwaloną ustawą o
    swobodzie działalności gospodarczej i w związku z tym mam pewne
    zagadnienie w odniesieniu do usług księgowych. W/w ustawa-jak sama
    nazwa mówi- wprowadza swobodę w prowadzeniu działalności
    gospodarczej,zmniejszając liczbę obowiązujących
    zezwoleń,koncesji,licencji do 25./ wśród nich wymieniane są m.in.:
    usługi detektywistyczne,praktyka lekarska,pielęgniarska,prowadzenie
    ośrodków szkolenia kierowców,prowadzenie kancelarii
    prawniczych,adwokackich itp.; handel bronią,wydobywanie
    złóż,jubilerstwo/.Ci którzy bedą otwierać działalność gospodarczą w w/w
    dziedzinach będzie to tzw.działalność regulowana- a więc na podstawie
    odpowiednich uprawnień. Natomiast nic się nie wspomina o
    świadczeniu usług księgowych,czy to by oznaczało,że z dniem wejścia w
    życie w/w ustawy na tego typu działalność nie będą wymagabe
    uprawnienia? Nie ukrywam,że jestem tym zainteresowana,ponieważ-
    jak już kiedyś wspominałam-pracuję jako księgowa na umowy o pracę
    na różne części etatu w kilku firmach,ale jednocześnie chciałabym
    legalnie dla kilkorga znajomych osób-głównie z kręgu najbliższej
    rodziny-prowadzić dodatkowo usługowo księgowość tzw,uproszczoną a
    więc KPiR lub ryczałt.Spełniam warunki do złożenia dokumentów do MF
    aby móc zdawać egzamin na certyfikat ksiegowy-ale poza jednym
    warunkiem: mianowicie trzeba udokumentować staż pracy w
    księgowości ale...pełnej/ a ja mam 13-letnią praktyke w księgowości
    ale właśnie nie w pełnej tylko tej uproszczonej i nie zamierzam
    świadczyć usług pełnej księgowości lecz tylko i wyłącznie księgi
    podatkowe tj.KPiR lub ryczałt-ba nawet nie zamierzam poszukiwac
    klientów czy też specjalnie reklamowac swojego biura-tylko byłaby to 1-
    osobowa działalność na rzecz kilku b.małych przedsiebiorstw / kilku
    lub 1-osobowych/. Dlatego myślę że wspomniana ustawa powinna
    umożliwić komuś ze stażem i praktyką prowadzenie tego typu usług
    bez reglamentowania tego typu usług. Z ostatnich artykułów w GP
    wynika,że spośród krajów unijnych tylko w Polsce jest aż taka
    ingerencja państwa w działalność gospodarczą.W Szwecji czy Francji nie
    ma takiej reglamentacji. Nadzieja więc w ustawie-wszak jak swoboda to
    swoboda... Ciekawa jestem zdania forumowiczów co do usług
    księgowych bez reglamentacji w/g litery tej ustawy/ chyba że czegoś
    nie doczytałam w tej ustawie/... Pozdrawiam

    -> http://usenet.pomocprawna.info