  • 1. Data: 2004-11-12 22:26:34
    Temat: Uzywany zestaw komputerowy a ŚT.
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl>

    Witam.
    Planuje zaliczyc moj uzywany zestaw komputerowy do majatku firmy (os. fiz.
    KPiR). Mysle, zeby go wrzucic w ewidencje ST i zamortyzowac jednorazowo. I
    tu pojawiaja sie dwie watpliwosc (a moze powinno wiecej ??? :))

    1. Czy Windows'a zaliczyc do wartosci zestawu komputerowego wyceniajac go
    dla celow wprowadzenia do ewidencji ST, czy traktowac go osobno jako WNiP.
    Wydaje mi sie, ze zaliczyc, bo sam zestaw komputerowy bez jakiegokolwiek
    systemu operacyjnego nie jest zdatny do uzytku (cecha ST), a jedynie do
    wentylowania pomieszczena. Czy mam racje?

    2. Zestaw ten powinienem chyba wycenic wg wartosci rynkowej. Czy macie moi
    drodzy jakies pomysly jak to zrobic? Mnie przychodzi do glowy tylko
    obserwacja aukcji internetowych i wyciagniecie jakiejs sredniej ceny
    wszystkich podzespolow wg specyfikacji. Czy to dobry pomysl?

    Z gory dzieki za podzielenie sie refleksjami :)
    --
    Pozdrawiam serdecznie -- bartoldzik --

  • 2. Data: 2004-11-12 23:30:14
    Temat: Re: Uzywany zestaw komputerowy a ŚT.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Nov 2004, bartoldzik wrote:
    >+ 1. Czy Windows'a zaliczyc do wartosci zestawu komputerowego wyceniajac go
    >+ dla celow wprowadzenia do ewidencji ST, czy traktowac go osobno jako WNiP.

    Tak szukać:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=wnip%20st&as_oq=
    oem%20system%20windows&as_ugroup=*.podatki&lr=&num=1
    00&hl=pl

    ...albo podobnie :)

    >+ Wydaje mi sie, ze zaliczyc, bo sam zestaw komputerowy bez jakiegokolwiek
    >+ systemu operacyjnego nie jest zdatny do uzytku (cecha ST), a jedynie do
    >+ wentylowania pomieszczena. Czy mam racje?

    ...Maddy AFAIR jest zdania przeciwnego jeśli to coś mówi :)
    Broniłem zdania przeciwnego przy OEM. Mam jakieś tam wątpliwości
    przy OEM, szczególnie jak jest "w jednej cenie z kompem".
    Niemniej... argumenty za "sobno" też są :]
    A "tak na ogół" (czyli "wersje full" programów) to raczej
    osobne są...

    >+ 2. Zestaw ten powinienem chyba wycenic wg wartosci rynkowej. Czy macie moi
    >+ drodzy jakies pomysly jak to zrobic?

    1. Zeznaję że ja swojego czasu tak zrobiłem :] ale NIE twierdzę że
    zrobiłem dobrze :]
    2. Proszę podstawę prawną do takiego twierdzenia ;) tj że "ma
    być wycena" :]

    >+ Mnie przychodzi do glowy tylko
    >+ obserwacja aukcji internetowych i wyciagniecie jakiejs sredniej ceny
    >+ wszystkich podzespolow wg specyfikacji. Czy to dobry pomysl?

    IMHO nie najgorszy. Tylko *dowód* by się przydał... :]
    Ja jeszcze zachowałem trochę cenników NOWYCH części + oszacowanie.

    Ale zastrzegam: trzeba wskazać DLACZEGO "wycena" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-13 10:10:10
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl>

    Sat, 13 Nov 2004 00:30:14 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

> [...]
    > Niemniej... argumenty za "sobno" też są :]
    > A "tak na ogół" (czyli "wersje full" programów) to raczej

    To, że oprogramowanie jest osobno to nie mam zastrzezen, natomiast co do
    Windy oem roznie mozna patrzec. Jesli nie razem to osobno. Wielkiej roznicy
    w sumie chyba mi to nie robi. WInde wowczas jednorazowo w kup?

    > 2. Proszę podstawę prawną do takiego twierdzenia ;) tj że "ma
    > być wycena" :]

    Wydawalo mi sie, ze wycena z art. 22g ust.8 ustawy o podatku dochodowym od
    os. fiz.
    A jak nie wycena to co? Cena nabycia? Na pewno nie bo nie odzwierciedla
    obecnej wartosci tego sprzetu bo 2 latka juz ma. Moze jakies inne
    pomysly???

    > IMHO nie najgorszy. Tylko *dowód* by się przydał... :]
    > Ja jeszcze zachowałem trochę cenników NOWYCH części + oszacowanie.

    Ja chce zapisac w pdf-ach zestawienia zakonczonych aukcji z ich opisami dla
    kazdego elementu zestawu.

    > Ale zastrzegam: trzeba wskazać DLACZEGO "wycena" :)
    Wyjasnisz blizej co masz na mysli ???

    --
    Pozdrawiam serdecznie -- bartoldzik --

  • 4. Data: 2004-11-13 18:53:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Nov 2004, bartoldzik wrote:
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Wydawalo mi sie, ze wycena z art. 22g ust.8 ustawy o podatku dochodowym od

    Mhm.
    Ale:
    1. "Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia" - znaczy nie masz f-ry
    zakupu (albo zakupu częsci) ? :)
    2. " z uwzględnieniem cen rynkowych [...]
    z grudnia roku poprzedzającego"

    >+ A jak nie wycena to co? Cena nabycia? Na pewno nie bo nie odzwierciedla
    >+ obecnej wartosci tego sprzetu bo 2 latka juz ma.

    Nie mogę z całym przekonaniem bronić stanowiska przeciwnego niż sam
    zastosowałem :] z nieznajomości przepisów :] (swojego czasu).
    Ale jak to mawiają: "dura lex"... :)

    BTW: jakby kto miał "pisemne stanowisko US" to bardzo proszę... :)

    >+ > Ale zastrzegam: trzeba wskazać DLACZEGO "wycena" :)
    >+ Wyjasnisz blizej co masz na mysli ???

    ...to co wyżej :) - "jeżeli nie można"... :]
    Oczywistą zaletą (?) wyceny będzie zaniżenie KUP, za wyjątkiem
    przypadku kiedy spowoduje to "przeskoczenie" granicy 3,5 kzł
    jest bardzo jest jak się przyczepić: US może wskazać i wpisać
    do protokołu że "nieprawidłowo".
    Ale ukarać chyba nie ma za co...
    No i wyjdzie że US co najwyżej może wydać decyzję obniżającą
    podatek :)
    Chyba żeby tu też był jakiś hak... (wątpię :])

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-15 12:04:16
    Od: bartoldzik <b...@N...o2.pl>

    Sat, 13 Nov 2004 19:53:21 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Gotfryd Smolik
    news napisał(a):

    > Mhm.
    > Ale:
    > 1. "Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia" - znaczy nie masz f-ry
    > zakupu (albo zakupu częsci) ? :)

    No wlasnie nie na wszystko mam fakture. Na monitor mam np paragon. Czy w
    tej sytucji paragon spelnia swoja funkcje?

    > 2. " z uwzględnieniem cen rynkowych [...]
    > z grudnia roku poprzedzającego"

    I tak mam zamiar wprowadzic go w styczniu - wiec wezme ceny z grudnia tego
    roku.

    --
    Pozdrawiam serdecznie -- bartoldzik --