  • 11. Data: 2003-04-23 09:03:49
    Temat: Re: VAT 0% a zwolnioy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Apr 2003, Latet wrote:

    >+ > Sprzedaż auta jest zwolniona jeśli nie był odliczony Vat w zakupie.
    >+
    >+ Samochod jest w EŚT.
    >+ Ale byl nabyty jako uzywany od osoby prywatnej
    >+ przeze mnie jako osobe prywatna, na dlugo przed moja DG
    [...]
    >+ I teraz - załóżmy - chce go sprzedac.[...]
    >+ Czy musze go sprzedawac na fakture wystawiona
    >+ przez moja firme (jesli tak, to wiem juz ze VAT "ZW"),
    >+ czy tez moge normalnie, jak czlowiek, na umowe C-P?

    Żeby sprzedać "jako człowiek" musiałbyś najpierw go
    "wyprowadzić" z DG. Fakturą wewnętrzną oczywiście.
    IMO nieopłacalne - bo sprzedając jako DG sprzęt
    zwolniony z VAT łapiesz się na "koniec podatków" :)
    Po przekazaniu na potrzeby osobiste sprzedaż samochodu
    IMO podlegałaby pod PCC (jako niepodlegająca pod VAT).
    Chyba że bardzo chcesz coś zapłacić :)

    >+ Oczywiscie nie pamietam, ze sprzedaz bedzie moim przychodem
    >+ do opodatkowania (wzory znam).

    Znaczy - masz na myśli uwzględnienie częsciowej amortyzacji ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2003-04-23 09:24:15
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czyli:
    >
    > Art. 7. 1. Zwalnia się od podatku od towarów i usług oraz od podatku
    > akcyzowego:
    > (...)
    > 5) sprzedaż towarów używanych, z wyjątkiem importu, pod warunkiem
    > że w stosunku do tych towarów nie przysługiwało sprzedającemu prawo
    > do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony; zwolnienie dotyczy
    > również używanych budynków, budowli i ich części będących przedmiotem
    > umowy najmu, dzierżawy lub innych umów o podobnym charakterze (...)
    >
    > Latet - ktory coraz czesciej siega do ustaw ;-)

    Bingo! :)

  • 13. Data: 2003-04-23 14:17:33
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Tue, 22 Apr 2003 22:43:30 +0200, w
    <8...@u...spray.net.pl>, "Latet"
    <N...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Sorry za to, ale to chyba skutek stania 1,5 h w duchocie
    > w US do okienka przyjmujacego roczne PIT-y. :)

    A to poczta już nie działa ?:P

  • 14. Data: 2003-04-23 14:52:21
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Radosław Popławski napisał:
    > begin --> Tue, 22 Apr 2003 22:43:30 +0200, w
    > <8...@u...spray.net.pl>, "Latet"

    > A to poczta już nie działa ?:P

    Niektórzy wariaci lubia mieć stempelek na picie nauczeni przykrym
    doświadczeniem ("do pani zeznania rocznego nie dołączono załacznika PIT-0")

    Maddy co ma wszystko ostemplowane... paranoja zawodowa...

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 15. Data: 2003-04-23 16:15:44
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Poczta..... dzieki......
    Dla mnie dowod nadania listu poleconego to tylko
    dowod wyslania pod wskazany adres koperty o dowolnej zawartosci.
    I mozna sobie pisac nawet na kopercie jakie PIT-ty sa w srodku,
    przeciez pani na poczcie tego nie sprawdza.

    Jak mi potem sie przyczepią, że nie do PIT-D nie dolaczylem PIT-K2,
    to myslisz ze dowod nadania poleconego ich przekona?

    Latet

  • 16. Data: 2003-04-24 00:36:05
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Wioletta Pikorska -----###
    > Sprzedaż auta jest zwolniona jeśli nie był odliczony Vat w zakupie.

    jeśli nie przysługiwało prawo do odliczenia vatu - jak ktoś miał prawo a
    nie odliczył to państwa nie interesuje - zapłacić musi...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 17. Data: 2003-04-24 18:12:09
    Od: "Slawomir Babinski" <s...@s...pl>

    OK. Dziekuje, ale mam jeszcze inna kwestie.
    Zaluzmy ze auto chcialbym "wycofac" z firmy, tak aby spowrotem stalo sie
    prywatne a nie firmowe. Jak to przeprowadzic, jak z podatkami - wogole jak
    sie do tego zabrac o ile jest to mozliwe?

    Pozdrawiam
    SB

  • 18. Data: 2003-04-24 21:11:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Apr 2003, Slawomir Babinski wrote:

> [...]
    >+ prywatne a nie firmowe. Jak to przeprowadzic, jak z podatkami - wogole jak
    >+ sie do tego zabrac o ile jest to mozliwe?

    Poczekaj chwilę niż uwierzysz mojemu postowi - jak coś będzie
    inaczej "dla samochodów" to mnie skrzyczą (przepisy dot. samochodów
    składają się z samych wyjątków, chyba że akurat jest wyjątek
    od wyjątku :[).

    W skrócie:
    - używany (*u ciebie*) i kupiony bez VAT: f-ra wewn. VAT "zw"
    - kupiony z VAT lub za krótko używany: f-ra wewn. z VAT 22%

    F-ra z opisem "przekazanie na potrzeby własne".
    Podatku dochodowego nie płacisz (księgujesz tylko w VAT), *ale*
    jeśli kiedykolwiek taki samochód sprzedasz - będzie to twój
    przychód z DG (nawet jakbyś DG już nie prowadził ! - złożysz
    pojedynczy PIT-5).

    pozdrowienia, Gotfryd