  • 1. Data: 2010-10-16 09:41:42
    Temat: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem komórkowym
    Od: "krowek" <k...@w...k>

    Spotkałem się z opinią, że zmiana VAT od 1 stycznia 2011 daje podstawę, żeby
    rozwiązać z opoeratorem umowę na telefon komórkowy przed końcem okresu, na
    jaki została zawarta. Czy faktycznie tak jest?

  • 2. Data: 2010-10-16 11:22:16
    Temat: Re: VAT 23% a wypowiedzenie umowy z operatorem kom?rkowym
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-16 11:41, krowek pisze:
    > Spotka?em si? z opini?, ?e zmiana VAT od 1 stycznia 2011 daje podstaw?, ?eby
    > rozwi?za? z opoeratorem umow? na telefon kom?rkowy przed ko?cem okresu, na
    > jaki zosta?a zawarta. Czy faktycznie tak jest?

    1. nie bo to nie jest zmiana z winy operatora
    2. w umowach jest miesieczne zobowiazanie brutto i tyle masz placic

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 3. Data: 2010-10-16 12:37:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-16 13:22, Król Dopalaczy pisze:

    > 1. nie bo to nie jest zmiana z winy operatora

    Z winy operatora. Operator nie ma obowiązku zwiększać ceny brutto.

    > 2. w umowach jest miesieczne zobowiazanie brutto i tyle masz placic

    O właśnie. Tyle brutto, na ile się umówili podpisując umowę.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2010-10-16 12:38:12
    Od: <s...@a...pl>

    > 1. nie bo to nie jest zmiana z winy operatora
    > 2. w umowach jest miesieczne zobowiazanie brutto i tyle masz placic

    Innymi słowy dla abonenta *cena* usługi nie powinna się znmienić. Jeśli operator
    ją podniesie, wówczas jak najbardziej jest to argument do wypowiedzenia umowy
    bez konsekwencji. Nowelizacja ustawy o VAT na 99% nie zobowiąże sprzedawców do
    zmian cen. Będzie tylko zmieniona stawka VAT.

  • 5. Data: 2010-10-16 12:41:29
    Od: Król Dopalaczy <k...@n...eu>

    W dniu 2010-10-16 14:37, Liwiusz pisze:

    > Z winy operatora. Operator nie ma obowiązku zwiększać ceny brutto.

    pod warunkiem ze w umowie ma kwote brutto

    > O właśnie. Tyle brutto, na ile się umówili podpisując umowę.

    chyba ze ma w umowie cene netto podana , to wtedy sprawa inaczej
    wyglada. A umowa inaczej wyglada przy tej zawieranej np przez sklep
    online orange (tam jest kwota brutto) a inaczej przez opiekuna.

    --
    http://nowedopalacze.eu/

  • 6. Data: 2010-10-16 17:27:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Oct 2010, s...@a...pl wrote:

    > Innymi słowy dla abonenta *cena* usługi nie powinna się znmienić.

    Tylko o ile p.2 jest spełniony.
    Art.536.1 KC (pozwala na określenie ceny poprzez podanie "podstaw do
    jej ustalenia")

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2010-10-16 18:49:33
    Od: <s...@a...pl>

    >>> 1. nie bo to nie jest zmiana z winy operatora

    > Tylko o ile p.2 jest spełniony.
    > Art.536.1 KC (pozwala na określenie ceny poprzez podanie "podstaw do
    > jej ustalenia")

    Zdecydowana większość cenników operatorów komórkowych (jak nie wszystkie) podają
    ceny z podatkiem VAT. Moim zdaniem cieżko będzie opom udowodnić, że dopisek
    "zawiera 22% VAT" skutkuje tym, że cena jest skalkulowana o tą stawkę i cena
    netto (często nie podaną) jest podstawą do ustalenia ceny dla nabywcy.

    Tam, gdzie jest podana dużą czcionką cena z VAT, a małą netto, też uważam, że
    ten mały napis ma charakter tylko informacyjny.

  • 8. Data: 2010-10-16 19:47:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    s...@a...pl w <news:i9cs3u$fui$1@news.onet.pl>:

> [...]
    > netto (często nie podaną) jest podstawą do ustalenia ceny dla nabywcy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Moim zdanie bardzo prosto: taki obowiązek nakład an a nich ustawa PT:

    "Art. 61.
    1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych ustala ceny
    usług telekomunikacyjnych, o ile przepisy ustawy nie stanowią inaczej.
    2. Ceny usług telekomunikacyjnych są ustalane na podstawie przejrzystych,
    obiektywnych i niedyskryminujących kryteriów."

    > Tam, gdzie jest podana dużą czcionką cena z VAT, a małą netto, też uważam, że
    > ten mały napis ma charakter tylko informacyjny.

    Zaprzeczasz swojemu wcześniejszemu stanowisku. To jest informacja, o cenie,
    która skalkulował op a nawet gdy jej nie ma (patrz ^^^^), to nie wmówisz mi,
    że nie ma gdzieś podanej stawki podatku PTU, z których można sobie netto --
    które op mógł ustalić -- policzyć.

    Ale, jeśli jesteś w stanie wskazać przepis jakiejkolwiek ustawy, który
    nadaje uprawnienia dostawcy do manipulowania stawką PTU, to masz rację ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2010-10-16 20:50:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Saturday, October 16, 2010, 7:27:43 PM, you wrote:

    >>> 1. nie bo to nie jest zmiana z winy operatora
    > Tylko o ile p.2 jest spełniony.
    > Art.536.1 KC (pozwala na określenie ceny poprzez podanie "podstaw do
    > jej ustalenia")

    W przypadku konsumentów chyba jednak podstawą jest zawsze brutto.
    Czasy, gdy trzeba było podawać netto, VAT i brutto i to jeszcze w
    dwóch liczbach każdą szczęśliwie już minęły.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2010-10-16 22:51:33
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    > Art.536.1 KC (pozwala na określenie ceny poprzez podanie "podstaw do
    > jej ustalenia")

    Ale ustawa o cenach (art. 12) już nie.