  • 1. Data: 2005-02-23 08:30:57
    Temat: VAT-UE i WDT
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    Witam

    Czy z powodu nie zgłoszenia w deklaracji VAT-UE, że podatnik będzie
    wykonywał/wykonuje dostawy wewnątrzwspólnotowe (zostały zgłoszone tylko
    nabycia), Urząd Skarbowy może wywalić (zakwestionować) dokonane dostawy
    opodatkowane "zerówką"??

    Czekam na opinie Wielkich tej grupy :)

    AlterNative

  • 2. Data: 2005-02-23 09:13:18
    Temat: Re: VAT-UE i WDT
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "AlterNative" <n...@g...wytnij.pl> napisał w
    wiadomości news:cvhf1g$5v6$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > wykonywał/wykonuje dostawy wewnątrzwspólnotowe (zostały zgłoszone tylko
    > nabycia), Urząd Skarbowy może wywalić (zakwestionować) dokonane dostawy

    hmmm.. nie wiem, czy wolno mi się odezwać ;)
    ale zaryzykuję:
    w art.97 ust.12 jest mowa o konieczności dokonania aktualizacji zgłoszenia
    VAT UE przed dokonaniem pierwszej WDT
    może zdążysz?

    > Pozdrawiam
    >
    > AlterNative
    ja też pozdrawiam

  • 3. Data: 2005-02-23 09:59:32
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    my way napisał(a):

    > hmmm.. nie wiem, czy wolno mi się odezwać ;)
    > ale zaryzykuję:
    > w art.97 ust.12 jest mowa o konieczności dokonania aktualizacji zgłoszenia
    > VAT UE przed dokonaniem pierwszej WDT

    1. w zgłoszeniu pisze: "dokonuje/ będzie dokonywał"

    czyli można zgłaszać nawet po rozpoczęciu dostaw, przynajmniej wg
    załącznika VAT-UE

    2. podatnik (tu nie chodzi o mnie osobiście) dostał potwierdzenie, że
    jest podatnikiem VAT-UE czynnym, w tym potwierdzeniu nie ma podziału na
    podatnika VAT-UE-dostawy i VAT-UE-nabycia.

    Czyli jak, jest podatnikiem VAT UE czynnym, ale nie może dokonywać WDT,
    bo nie poinformował o tym naczelnika US??

    > ja też pozdrawiam

    podtrzymuję

    AlterNative

  • 4. Data: 2005-02-23 10:41:42
    Od: "my way" <no way@no way.pl>

    Użytkownik "AlterNative" <n...@g...wytnij.pl> napisał w
    wiadomości news:cvhk7b$dat$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 1. w zgłoszeniu pisze: "dokonuje/ będzie dokonywał"
    >
    > czyli można zgłaszać nawet po rozpoczęciu dostaw, przynajmniej wg
    > załącznika VAT-UE

    tym akurat bym się nie sugerowała

> [...]

    > Czyli jak, jest podatnikiem VAT UE czynnym, ale nie może dokonywać WDT,
    > bo nie poinformował o tym naczelnika US??

    coprawda art.42 o warunkach opodatkowania WDT zerówką nie zawiera ani słowa
    na ten temat, ale art. 97 ust.12 mówi wyraźnie o obowiązku auktualnienia
    zgłoszenia "przed" dniem dokonania pierwszej dostawy. pozostaje mieć
    nadzieję, że US nie zwróci na to uwagi ;)

  • 5. Data: 2005-02-23 11:36:25
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    my way napisał(a):

    > tym akurat bym się nie sugerowała

    no dobrze, więc jaki przyświecał cel formułowaniu zdania w zgłoszeniu w
    ten sposób

    > coprawda art.42 o warunkach opodatkowania WDT zerówką nie zawiera ani słowa
    > na ten temat, ale art. 97 ust.12 mówi wyraźnie o obowiązku auktualnienia
    > zgłoszenia "przed" dniem dokonania pierwszej dostawy. pozostaje mieć

    jest jeszcze art. 13 :-(

    > nadzieję, że US nie zwróci na to uwagi ;)

    w tym cały problem, że zauważył i szukamy sposobu, aby jakos facetowi
    uratować skórę, bo dokonywał WDT już od października. Wszystkie poszły z
    "zerówką", i jak teraz to zakwestionują i przywalą "22%" to będzie
    ugotowany.

    AlterNative

  • 6. Data: 2005-03-02 09:42:47
    Od: AlterNative <n...@g...wytnij.pl>

    my way napisał(a):

> [...]
    > zgłoszenia "przed" dniem dokonania pierwszej dostawy. pozostaje mieć
    > nadzieję, że US nie zwróci na to uwagi ;)

    Ja jeszcze raz wracam do tej kwestii...

    Przepisy w polskiej ustawie są jednoznaczne, (chociaż co ciekawe, gdy
    nie zaznaczy się "ptaszka" przy WNT nie ma z tego powodu żadnych
    konsekwencji), ale jeżeli zausterkują "zerówkę" przy WDT to pojawiaja
    się fundamentalne sprzeczności. Po pierwsze, taka transakcja byłaby
    opodatkowana najpierw w Polsce a potem w kraji UE, co oczywiście jest
    sprzeczne z jedną z głównych zasad VATu, czyli unikaniem podwójnego
    opodatkowania tej samej transakcji. Po drugie, te przepisy są w
    sprzeczności z VI Dyrektywą, która wszystkie transakcje WDT zwalnia z
    podatku i nie uzaleznia od takich bzdurnych obowiązków informacyjnych
    jakie są w Polsce. Z resztą, to nie jedyne rozbieżności między prawem
    unijnym a polskim. Tylko kogo będzie stać na udowadnianie tego w sądach??

    AlterNative