  • 1. Data: 2005-02-22 23:29:13
    Temat: Pogram do DG ?
    Od: Sith <"sith4[del]"@[wywal-to-][dot]tlen[dot].pl>

    Heya,

    Dopiero rozpoczynam :) i wiem ze temat byl walkowany wiele razy,
    googlalem ile moglem, ale jednozacznie nikt nie udzielil konkretnej
    odpowiedzi :) na pytanie jaki program wybrac do DG. Ogolnie zerkalem na
    Elfin, Raksa, Symfonie Start, Lefthand, Super Ksiege Podatkowa, Ksiega
    Express Pro i ciezko mi jest ktorys z nich wybrac, bez zadnego
    doswiadczenia(chodzi o KPiR).

    Ludzie z regoly pisali zeby omijac Symfonie ale dlaczego to juz nie
    zabardzo :) Byc moze istnieje cos jeszcze innego?

    Aha czy przy DG i KPiR jesli bede kupowal towary a nastepnie je
    sprzedwal to musze prowadzic magazn ? czy nie ma takiej potrzeby ? Czy
    magazyn bedzie dopiero potrzebny jak zakupie materialy z ktorych stworze
    jakis prodkukt i bede sprzedawal ?

    --
    pozdroofki
    sith

  • 2. Data: 2005-02-23 09:04:26
    Temat: Re: Pogram do DG ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Feb 2005, Sith wrote:

    > + Dopiero rozpoczynam :)
    [...]
    > + Aha czy przy DG i KPiR jesli bede kupowal towary a nastepnie je sprzedwal to
    > + musze prowadzic magazn ? czy nie ma takiej potrzeby ?

    "wstęp do terapii poczštkujacego działacza DG" :)
    1. przeczytać ze 3 000 postów na .podatki :] (poważnie !) omijając
    na początku wątki które wydają się offtopiczne lub niezrozumiałe,
    nie pomijając wątków które wydają się zbędne :]
    2. przeczytać ustawy o podatkach oraz rozporządzenia do nich, rozp.
    o prowadzeniu KPiR i wystawianiu faktur VAT nie pomijając.
    Niezbędna "na początek" paczka aktów prawnych - polecam:
    www.podatki.pl (rejestracja darmowa).

    Przepis o konieczności "prowadzenia magazynu" na KPiR o ile wiem
    nie jest znany :)
    A uwagi iż ew. dowodem skarbowym (w tym ewidencje NIEOBOWIĄZKOWE
    które ktoś prowadzi) też były na grupie... i że to może być
    obosieczne, i to mocno (a co jak tam będzie błąd ?).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-23 09:21:27