  • 1. Data: 2008-04-28 15:48:07
    Temat: VAT UE już nic nie rozumiem...
    Od: Pan Marian <p...@m...paracelcus.net>

    Kupiłem w angielskim sklepie wysyłkowym towar (części do samochodu),
    towar otrzymałem wraz z fakturą wystawioną na mój adres + dopisali sami
    z siebie Ltd, dodatkowo cena na fakturze jest netto. Gdy dokonywałem
    płatności i podawałem dane karty kredytowej (prywatnej) kwota była
    brutto, teraz sprawdziłem i okazało się że obciążyli mnie netto (zgodnie
    z fakturą), nawet się ucieszyłem, ale księgowa mówi, że powinniśmy
    odprowadzić VAT od tej transakcji (samochód jest użyczony firmie). I tu
    już się pogubiłem. Płaciłem prywatną kartą, samochód jest też
    zarejestrowany na mnie a nawet faktura jest wystawiona na mnie a nie na
    firmę! Nie miałem zamiaru księgować w firmie tego wydatku a teraz nie
    wiem co z tym dalej robić?
    Maryjan

  • 2. Data: 2008-04-29 13:13:58
    Temat: Re: VAT UE już nic nie rozumiem...
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    a euronip czyj jest na fa? czy może nie ma? jak nie ma to nie możesz zaksięgować

  • 3. Data: 2008-04-29 13:52:20
    Od: Pan Marian <p...@m...paracelcus.net>

    gasper pisze:
    > a euronip czyj jest na fa? czy może nie ma? jak nie ma to nie możesz
    > zaksięgować
    EUro nip sciągnęli sobie z naszej firmowej strony internetowej...
    rozmawiałem telefonicznie z nimi i według nich wszyscy tak robią (z
    Polski) że podają jakiś euronip i gotowe, więc siłą rozpędu tak mnie
    uszczęśliwili. Mam tylko pytanie, kto w razie jakiejś kontroli (raczej u
    nich, bo ja tego nie będę księgował) beknie?
    maryjan

  • 4. Data: 2008-04-29 21:30:52
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Pan Marian" <p...@m...paracelcus.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytanie, kto w razie jakiejś kontroli (raczej u nich, bo ja tego nie będę

    i Ty i oni
    niezaksięgowanie faktury UE jest przestępstwem skarbowym
    a dojdą do tego po zakończeniu kwartału - tamci zgłoszą, że coś Tobie sprzedali
    a Ty nie zgłosisz, że u nich kupiłeś i kontrole masz jak w banku...