  • 1. Data: 2007-06-17 08:00:04
    Temat: Kupno auta na DG - jeszcze raz
    Od: zagloba <c...@w...cc>

    Zakupiłem samochód od osoby fizycznej. Na umowie kupna - sprzedaży
    oprócz swojego imienia i nazwiska zapisałem nazwę mojej firmy. I teraz
    pytanie - czy samochód należy wprowadzać w środki trwałe, czy już nie ma
    takiej potrzeby? Według mnie trzeba, ale moja księgowa twierdzi inaczej.

    Zagłoba

  • 2. Data: 2007-06-17 10:56:41
    Temat: Re: Kupno auta na DG - jeszcze raz
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    zagloba w <news:f52pm5$ljs$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]
    > pytanie - czy samochód należy wprowadzać w środki trwałe, czy już nie ma
    > takiej potrzeby? Według mnie trzeba, ale moja księgowa twierdzi inaczej.

    Księgowa ma rację -- nie trzeba. Ale zapytaj sie jej jakie skutki
    niewpisanie powoduje w przypadku, gdybyś chciał uwzględniać koszty używania
    tego pojazdu w rozliczeniach podatkowych DG.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2007-06-17 20:58:53
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    On 17 Cze, 10:00, zagloba <c...@w...cc> wrote:
> [...]
    > pytanie - czy samochód należy wprowadzać w środki trwałe, czy już nie ma
    > takiej potrzeby? Według mnie trzeba, ale moja księgowa twierdzi inaczej.

    Jesli chcesz, zeby to byl Twoj srodek trwaly (a chcesz!), to nie
    rozumiem, jak mozna tu pominac EST??
    Kazdy srodek trwaly powinien byc w niej uwzgledniony, wiec ksiegowa
    sie myli :))

    Chyba, ze pod slowem "wprowadzac" ona ma na mysli cos innego, niz
    zaewidencjonowanie pojazdu w srodkach trwalych? ;>

    Pozdrawiam,
    Jagna :)