  • 1. Data: 2006-02-19 10:43:36
    Temat: VAT: czy to rabat,bonifikata...jak to potraktować
    Od: a...@p...onet.pl

    Witam
    mam mały problem: sprzedany został towar i została zastosowana nieprawidłowa
    stawka vat. Wystawiona będzie faktura korygująca tylko że prawidłowa stawka
    vat pochłonie część marży zawartej w cenie, natomiast cena dla kontrahenta
    jest taka sama (mozna powiedziec ze podwyższona stawka działa "w cenie" a
    nie "na cene"). Wskutek takiej operacji o ile sie nie mylę kontrahent będzie
    miał dodatkową przyjemność w postaci zwiększonego podatku naliczonego na
    fakturze bez zmiany ceny. Pytanie jest takie: jak potraktować te operacje,czy
    jest to rabat czy bonifikata?

  • 2. Data: 2006-02-19 12:47:22
    Temat: Re: VAT: czy to rabat,bonifikata...jak to potraktować
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia 19 Feb 2006 11:43:36 +0100, a...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > fakturze bez zmiany ceny. Pytanie jest takie: jak potraktować te operacje,czy

    Ani rabat ani bonifikata - VAT jest składnikiem ceny uzgodnionej i jest to
    po prostu korekta błędnie wystawionej faktury.
    A tak na marginesie - jaką cenę ustalałeś z klientem - bo jak netto to
    powinien dopłacić.

    --
    Mieczysław
    ----