  • 1. Data: 2009-08-01 13:00:34
    Temat: VAT - klika podstawowych kwestii
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    1. Załóżmy, że miesięcznie moja firma generuje przychód 1000 zł
    (powiedzmy, że za 1000 zł sprzedałem jeden program komputerowy w
    miesiącu) i nie mam żadnych kosztów. Po odliczeniu podatku dochodowego
    i składek ZUS zostaje mi do ręki około 700 zł. Czy podatek VAT należny
    zapłacę od kwoty 1000zł, czy 700zł?

    2. Rozumiem, że podatek VAT naliczony można odliczać tylko wówczas gdy
    przekroczy się aktualną kwotę limitu zwolnienia od VAT (czyli bodajże
    50 000 zł)?

    3. Jeżeli więc w trakcie roku jestem niemal pewien, że mój przychód
    nie przekroczy 50 000 zł, to czy w takiej sytuacji są jakiekolwiek
    korzyści z bycia vatowcem?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-08-01 13:08:48
    Temat: Re: VAT - klika podstawowych kwestii
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 06:00:34 -0700, Rafał Kowalczyk napisał(a):

> [...]
    > miesiącu) i nie mam żadnych kosztów. Po odliczeniu podatku dochodowego i
    > składek ZUS zostaje mi do ręki około 700 zł. Czy podatek VAT należny

    1000 netto czy brutto? Jeśli jesteś VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
    sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

    > 2. Rozumiem, że podatek VAT naliczony można odliczać tylko wówczas gdy
    > przekroczy się aktualną kwotę limitu zwolnienia od VAT (czyli bodajże 50
    > 000 zł)?

    Nie. Można odliczać wtedy gdy jest się VAT-owcem. Można nim zostać nawet
    przed przekroczeniem tego limitu.

    > 3. Jeżeli więc w trakcie roku jestem niemal pewien, że mój przychód nie
    > przekroczy 50 000 zł, to czy w takiej sytuacji są jakiekolwiek korzyści
    > z bycia vatowcem?

    To zależy komu sprzedajesz. Tak lekko upraszczając. Jeśli sprzedajesz
    osobom prywatnym, to nie ma korzyści. Jeśli firmie która jest VAT-owcem i
    ma całą sprzedaż nie zwolnioną z VAT, to korzyścią jest właśnie
    odliczenie VAT od tego co kupujesz.

  • 3. Data: 2009-08-01 13:15:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    >miesiącu) i nie mam żadnych kosztów. Po odliczeniu podatku dochodowego
    >i składek ZUS zostaje mi do ręki około 700 zł. Czy podatek VAT należny

    VAT placi sie od ovatowanego przychodu, a pomniejsza o VAT od ovatowanych
    kosztow.
    Podatek dochodowy czy skladki ZUS ovatowanym kosztem nie sa (w wiekszosci
    wogole nie sa zadnym kosztem)..

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-08-01 14:56:33
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 1 Sie, 15:08, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
    > Dnia Sat, 01 Aug 2009 06:00:34 -0700, Rafał Kowalczyk napisał(a):
    > 1000 netto czy brutto? Jeśli jesteś VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
    > sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

    Załóżmy, że w danym miesiącu sprzedałem towar o wartości 1000zł (i to
    kwota nazywa się chyba netto?). Rozumiem, że jeżeli ten towar podlegał
    stawce 22% to podatek VAT wyniesie 220. Czy razem towar będzie
    kosztował 1200 (to jest cena ostateczna i nazywa się chyba ceną
    brutto?). Czy do tej pory dobrze to rozumiem?

    I teraz moje koszty wynoszą 100zł - opodatkowane tą samą stawką 22% -
    VAT naliczony wyniesie więc 22 zł.
    Do US zapłacę więc 220 - 22 = 198 zł podatku VAT należnego.
    Czy moje obliczenia są prawidłowe?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Lotto

  • 5. Data: 2009-08-01 17:30:49
    Od: <s...@a...pl>

    > 1000 netto czy brutto? Jeśli jesteś VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
    > sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

    NIE! VAT zapłaci klient, a on go tylko przerzuci do US. Przez takie
    niedomówienia potem słysze o przedsiębiorców "płacę duże podatki, szczególnie
    VAT mnie dobija". POza wyjatkami vatowiec VATu nie płaci, jedynie go rozlicza w
    imieniu państwa.

  • 6. Data: 2009-08-01 18:27:46
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    > 1000 netto czy brutto? Jeśli jesteś VAT-owcem i 1000 netto to znaczy, że
    > sprzedasz za 1220 i VAT zapłacisz od 1000 (czyli 220)

    OK, podatek VAT płacę od 1000zł i cena produktu wyniesie 1220 zł. Czy
    podatek dochodowy zapłacę od 1000zł, czy 1220 zł?

    > Nie. Można odliczać wtedy gdy jest się VAT-owcem. Można nim zostać nawet
    > przed przekroczeniem tego limitu.

    O ile nie zadeklaruję, że chcę być zwolniony z VAT, dopóki nie
    przekroczę tego limitu. Trzeba chyba to zrobić przy zakładaniu
    działalności

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Lotto

  • 7. Data: 2009-08-01 18:40:06
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Rafał Kowalczyk wrote:

    > OK, podatek VAT płacę od 1000zł i cena produktu wyniesie 1220 zł. Czy
    > podatek dochodowy zapłacę od 1000zł, czy 1220 zł?

    To zależy jaki rodzaj opodatkowania.
    Może od 1000, może nie. Może od 1220?
    Sam piszesz, że chcesz wybrać zwolnienie,
    wiec nie wiadomo o co pytasz.
    Podaj wreszcie jakie warunki.

  • 8. Data: 2009-08-02 06:51:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 01 Aug 2009 11:27:46 -0700, Rafał Kowalczyk napisał(a):

    > OK, podatek VAT płacę od 1000zł i cena produktu wyniesie 1220 zł. Czy
    > podatek dochodowy zapłacę od 1000zł, czy 1220 zł?

    Od 1000.

  • 9. Data: 2009-08-03 09:37:29
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 2 Sie, 08:51, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Od 1000.

    Dziękuję, o to właśnie mi chodziło :-)

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Lotto

  • 10. Data: 2009-08-03 15:01:01
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 1 Aug 2009 19:30:49 +0200, <s...@a...pl> napisał(a):
> [...]
    > VAT mnie dobija". POza wyjatkami vatowiec VATu nie płaci, jedynie go rozlicza w

    Dokładnie :) Po prostu boli, gdy trzeba ładne kwoty z własnego konta
    przekazywać do US... Dlatego uważam że ludzie powinni dostawać pensje w
    kwotach brutto i potem wszystko odprowadzać osobiście do US, szybko by
    poleciały głowy i chwilę później podatki ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944