  • 1. Data: 2009-07-31 13:20:04
    Temat: korekta VAT - ile czasu wstecz.
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Na przelomie 08/09 uznano za bezprawny brak mozliwosci odliczania VATu od
    paliwa po wprowadzeniu w 2004 roku tak zw. wzoru Liska, postanowilem zlozyc
    korekte za ostatnie 5 lat 04/05/06/07/08, dzisiaj pani w US mnie
    uswiadomila, ze za 2004 nie moge bo zapózno jest.
    Sadziem, ze takie sprawy obowiazuja przez caly czas trwania obowiazku
    przetrzymywania dokumentacji podatkowej, czyli przez pelne piec lat - czyli
    na dzisiaj z calym 2004 rokiem.
    No teraz zglupialem, czy te sparwy reguluja osobne przepisy? I dlaczego
    zabiera sie rok podatnikowi?
    pozdr

  • 2. Data: 2009-07-31 13:32:50
    Temat: Re: korekta VAT - ile czasu wstecz.
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 15:20:04 +0200, tompac napisał(a):

> [...]
    > calym 2004 rokiem.
    > No teraz zglupialem, czy te sparwy reguluja osobne przepisy? I dlaczego

    Ustawa o VAt art. 86

    13. Jeżeli podatnik nie dokonał obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę
    podatku naliczonego w terminach, o których mowa w ust. 10, 11, 12, 16 i
    18, może on obniżyć kwotę podatku należnego przez dokonanie korekty
    deklaracji podatkowej za okres, w którym wystąpiło prawo do obniżenia
    podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od
    początku roku, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego.

  • 3. Data: 2009-07-31 14:20:37
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 31-07-2009 o 15:32:50 jureq <j...@x...to.z.adresu.xop.pl> napisał(a):

> [...]
    > podatku należnego, nie później jednak niż w ciągu 5 lat, licząc od
    > początku roku, w którym wystąpiło prawo do obniżenia podatku należnego.

    To może 'tompac' się pokusi żeby jeszcze to do ETS zaskarżyć i odblokować
    2004 dla innych :) ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-07-31 15:47:44
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

    Czyli lipa :(
    Z jednej strony US może mnie ścigac jeszcze za 2004 a ja jego nie.

    > To może 'tompac' się pokusi żeby jeszcze to do ETS zaskarżyć i odblokować
    > 2004 dla innych :) ?

    Tia o 1000zł będę sie z US boksował?
    Swoja droga gdy pytałem w styczniu w US jak mam to zrobic nikt nic nie
    wiedział, kazali mi czekać bo wytycznych nie ma, wytycznych brak do tej pory
    a jedyna metoda to korekty zeznań. Biorąc pod uwagę. że musze korygowac VAT
    i dochodowy to tak na prawde muszę wykonac na nowo całą ksiegowość z 5 lat -
    ilu sie pokusi?
    Ja mam o co, z 2004 to bylo ponad 6500zł (po korekcie dochodowego), teraz
    zostaje mi ponad 5500zł i 5-6 tygodni wklepywania danych do programu
    księgującego :(

  • 5. Data: 2009-07-31 16:15:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tompac wrote:

> [...]
    > Ja mam o co, z 2004 to bylo ponad 6500zł (po korekcie dochodowego),
    > teraz zostaje mi ponad 5500zł i 5-6 tygodni wklepywania danych do

    Poszukaj dobrze w archiwum i nie tylko, bo wcale nie trzeba
    korygować dochodowego. Były odnośniki do aktów
    prawnych podane. Sam się zdziwiłem, bo też nie chciało mi się
    skłądać tych korekt ze wzgledu na przeliczanie dochodowego,
    ale nie ma takiej konieczności.

  • 6. Data: 2009-07-31 18:13:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 31 Jul 2009 18:15:45 +0200, cef napisał(a):

    > Poszukaj dobrze w archiwum i nie tylko, bo wcale nie trzeba korygować
    > dochodowego.

    A żeby tompac nie był zbyt uradowany ;) dodam, że zwrot VAT doliczy do
    bieżącego dochodu.

  • 7. Data: 2009-07-31 18:50:25
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > prawnych podane. Sam się zdziwiłem, bo też nie chciało mi się
    > skłądać tych korekt ze wzgledu na przeliczanie dochodowego,
    Wszystko cacy:
    "Wielokrotnie pojawiały się z Państwa strony pytania, czy korekta w podatku
    VAT spowoduje również konieczność korekty zeznań rocznych w podatku
    dochodowym (nie odliczony VAT stanowił koszt uzyskania przychodu w podatku
    dochodowym)? Należy zaznaczyć, iż nie ma takiej konieczności, przychód
    powstanie dopiero w momencie otrzymania zwrotu podatku VAT, zatem nie ma
    obowiązku korygowania zeznań za poszczególne lata. Dopiero w momencie
    otrzymania zwrotu podatku z urzędu skarbowego należy wykazać przychód w
    podatku dochodowym."

    Ale, co jesli ta kwota (wcale nie mała) wejdzie mi na kolejny próg podatkowy
    w 2009?

    I jeszcze jedno:
    "W tej sytuacji zainteresowani podatnicy znaleźli się w klinczu. Z jednej
    strony - zgodnie z art. 86 ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług
    termin dokonania korekt deklaracji za 2004 rok mija 31 grudnia 2008 r. Z
    drugiej - zgodnie z art. 68 par. 2 Ordynacji podatkowej wynika, że kontrole
    prawidłowości rozliczeń podatków dochodowych za 2004 rok mogą odbywać się
    przynajmniej do końca 2010 roku. W czasie tych kontroli organy podatkowe i
    organy kontroli skarbowej będą miały obowiązek stwierdzenia niewłaściwego
    zaliczenia nieodliczonego VAT do kosztów uzyskania przychodów."

    Chodzi o to stwierdzenie:
    "Ordynacji podatkowej wynika, że kontrole prawidłowości rozliczeń podatków
    dochodowych za 2004 rok mogą odbywać się przynajmniej do końca 2010 roku."
    Jakim cudem do końca 2010? Cos się zmieniło i okres ten wynosi ponad 5 lat?
    W 2010 5 lat wstecz to: 09/08/07/06/05 skąd ten 2004?

  • 8. Data: 2009-07-31 19:19:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    tompac pisze:

    > Jakim cudem do końca 2010? Cos się zmieniło i okres ten wynosi ponad 5
    > lat? W 2010 5 lat wstecz to: 09/08/07/06/05 skąd ten 2004?

    A od jakiej daty liczy się zobowiązanie podatkowe za 12.2004?

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-07-31 19:19:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    tompac wrote:

    > Ale, co jesli ta kwota (wcale nie mała) wejdzie mi na kolejny próg
    > podatkowy w 2009?

    To zapłacisz wiekszy podatek za 2009?

> [...]
    > końca 2010 roku." Jakim cudem do końca 2010? Cos się zmieniło i okres
    > ten wynosi ponad 5 lat? W 2010 5 lat wstecz to: 09/08/07/06/05 skąd

    Zgodnie z ordynacją okres przedawnienia tych rozliczeń wynosi
    5 lat od końca roku w którym rozliczono podatek.
    Podatek za 2004 rozliczyłeś w 2005 roku - 5 lat od końca 2005
    mija z końcem 2010.

  • 10. Data: 2009-07-31 19:34:32
    Od: "tompac" <t...@a...pl>

> [...]
    > 5 lat od końca roku w którym rozliczono podatek.
    > Podatek za 2004 rozliczyłeś w 2005 roku - 5 lat od końca 2005

    dzieki,
    teraz wszystko jasne, 5 lat dla podatnika to 4 lata, 5 lat dla US to 6 lat
    ;)