  • 1. Data: 2004-10-18 10:58:12
    Temat: VAT na dostęp do sieci
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    W nawiązaniu do dsykusji jaka miała tutaj niedawno miejsce:

    Całość w wydaniu Gazety Prawnej z dnia 18.08.2004:

    "Zwolnienie prawie dla wszystkich" Aleksandra Tarka

    Korygując wcześniejszą odpowiedź organu podatkowego, dyrektor izby skarbowej
    przypomniał, że zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o
    podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535) od 1 maja br. z VAT
    zwolnione zostały usługi wymienione w załączniku nr 4 do ustawy. W załączniku
    tym, w poz. 14 jako zwolnione, wymienione zostały usługi na dostęp wdzwaniany i
    szerokopasmowy do internetu dla użytkowników indywidualnych nieprowadzących
    działalności gospodarczej na dostęp szerokopasmowy.

    W części dotyczącej zwolnienia od VAT na dostęp wdzwaniany i szerokopasmowy do
    internetu dla użytkowników indywidualnych nieprowadzących działalności
    gospodarczej na dostęp szerokopasmowy, w ocenie IS zwolnienie to zostało
    zawężone ze względu na rodzaj odbiorcy do użytkowników indywidualnych oraz ze
    względu na cechy odbiorcy do nieprowadzących działalności gospodarczej na
    dostęp szerokopasmowy. (...)

    Indywidualny użytkownik to nie tylko osoba fizyczna. Użytkownikiem
    indywidualnym będzie zatem osoba fizyczna, prawna, a także jednostka
    organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. Może to być każdy podmiot
    posiadający zdolność nabywania praw i zaciągania zobowiązań. Podmiot ten, aby
    mógł zostać uznany za użytkownika indywidualnego tej usługi, musi z niej
    korzystać, czyli wykorzystywać ją wyłącznie na własne potrzeby.(...)

  • 2. Data: 2004-10-18 11:40:31
    Temat: Re: VAT na dostęp do sieci
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Karol"

> [...]
    > mógł zostać uznany za użytkownika indywidualnego tej usługi, musi z niej
    > korzystać, czyli wykorzystywać ją wyłącznie na własne potrzeby.(...)

    wlasnie pani z telepsy twierdzi ze kazda firma duza ma 22% vat i nie da sie
    jej wyjasnic ze tak nie jest:-)
    mam do 30 dni dostac ko9lejne pismeko - bo jedno z innej firmy juz mam ze
    jestem zwolniona a w drugiej zaczeli naliczac22:-) bo jest duza:-) na moje
    pytanie po czym to okreslaja pani powiedziala ze po ruchu - i tutaj juz
    wogole rece mi opadly - bo akurat ta "duza" ruchu wogole nie generuje za to
    ta "mala" jak najbardziej i to ponad przecietny:-)
    wiec jak widac nie ma sie czym przejmowac:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki