  • 1. Data: 2002-06-10 20:21:26
    Temat: VAT na usługi internetowe
    Od: "Paweł Paluszyński" <p...@h...pl>

    Witam.
    Prowadzę działalność z zakresu usług internetowych. Wiem, że na internet
    weszła stawka VATu 7%, ale co rozumie się pod pojęciem Internet? Czy chodzi
    tylko o dostęp do internetu?
    Nie wiem jak fakturować tworzenie stron WWW. Czy 7% jako usługi iternetowe,
    czy na 22% jako usługi reklamowe? Druga sprawa dotyczy rocznego utrzymania
    strony na serwerze. Dostałem fakturę od firmy na której mam stronę ze stawką
    VATu 7%, podczas, gdy ja wcześniej wystawiałem swoim odbiorcom fakturę z 22%
    VATem.
    Proszę o poradę w tej kwestii.

    Paweł Paluszyński
    p...@h...pl

  • 2. Data: 2002-06-10 23:41:04
    Temat: Re: VAT na usługi internetowe
    Od: [ Gericotel ] <n...@s...com>

    On Mon, 10 Jun 2002 22:21:26 +0200 "Paweł Paluszyński" <p...@h...pl> wrote:

> [...]
    > VATu 7%, podczas, gdy ja wcze?niej wystawiałem swoim odbiorcom fakturę z 22%

    7% VAT - tylko abonament !
    22% VAT - wszystko pozostale, tj produkcja www, hosting etc.

    pozdrawiam,
    Radoslaw
    --

    [ GERICOTEL ]
    basic email: studio(at)post.pl

    [+] Rozwiazania telekomunikacyjne phone2phone

  • 3. Data: 2002-06-11 07:48:53
    Od: "Paweł Paluszyński" <p...@h...pl>

    Użytkownik [ Gericotel ] <n...@s...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:C...@1...110.120.9...
    wrote:

    >7% VAT - tylko abonament !
    >22% VAT - wszystko pozostale, tj produkcja www, hosting etc.

    Dzięki. Czyli rozumiem, że abonament za utrzymanie strony na serwerze
    opodatkowany jest 7% VATem. A jeżeli zrobiłem komuś ogłoszenie
    zakwaterowania np. na stronie www.turystyka.org.pl umieściłem wpis na
    którego koszt wynosi 200 zł netto za rok. Jest to koszt roczenego
    utrzymania, bo za każdy rok dodatkowy będzie to 200 zł.
    Czy powinienem wystawić pierwszą fakturę z VATem 22% a następne na kolejne
    lata z 7%? Jeżeli tak to może aby obniżyć koszt to mogę wystawić fakturę np.
    20 zł za wykonanie +22% i 180 za roczne utrzymanie +7%.
    W ten sposób klient zamiast zapłacić zamiast 244 zł musiałbu zapłacić 24,40
    + 192,60 = 217,00 zł

    Paweł Paluszyński
    p...@h...pl

  • 4. Data: 2002-06-11 07:57:18
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Paweł Paluszyński napisał:
    > Użytkownik [ Gericotel ] <n...@s...com> w wiadomo?ci do grup
    > dyskusyjnych napisał:C...@1...110.120.9... On Mon, 10

    > Dzięki. Czyli rozumiem, że abonament za utrzymanie strony na
    > serwerze opodatkowany jest 7% VATem.
    Niestety nie. Stawka VAT 7% dotyczy wyłącznie "usług dostepu do sieci
    internet" (zał. nr 3 do obwieszczenia MF z 31 marca 1995. poz. 88)
    Utrzymanie serwera czy też strony www nie jest świadczeniem usługi
    dostępu do sieci. To jest usługa świadczona już "w sieci".
    Pod te usługi podpadają usługi dial-up, sdi, sztywne łącza, internet w
    kablówce itp. itd. ale nie utrzymanie strony www.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-06-11 09:34:37
    Od: "Paweł Paluszyński" <p...@h...pl>

    Użytkownik Maddy <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@i...pl...

> [...]
    > dostępu do sieci. To jest usługa świadczona już "w sieci".
    > Pod te usługi podpadają usługi dial-up, sdi, sztywne łącza, internet w

    Dzięki. Czyli facet musi mi wystawić korektę do faktury

    Paweł Paluszyński
    p...@h...pl

  • 6. Data: 2002-06-11 21:27:22
    Od: "Marky" <m...@...pl>

> [...]
    > dostępu do sieci. To jest usługa świadczona już "w sieci".
    > Pod te usługi podpadają usługi dial-up, sdi, sztywne łącza, internet w

    a jak się ma sprawa internet-cafe ?
    czy opłaty za korzystanie z internetu w takim lokalu podlegają 7% czy 22%
    VAT ?

    Marek

  • 7. Data: 2002-06-21 10:33:56
    Od: "GRABO" <g...@w...pl>