  • 1. Data: 2003-09-10 07:18:42
    Temat: VAT - uslugi czestotliwe
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    Witam.

    Natknalem sie w sieci na taka oto definicje na stronach "Gazety":
    "zgodnie z którą podatnikiem VAT jest każdy podmiot wykonujący częstotliwie
    czynności opodatkowane"
    Czy ktos zechce przyblizyc definicje slowa czestotliwie? Jaki przepis o tym
    wspomina?

    Pozdrawiam
    Łukasz

  • 2. Data: 2003-09-10 09:32:28
    Temat: Re: VAT - uslugi czestotliwe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Sep 2003, Luqas wrote:

> [...]
    >+ czynności opodatkowane"
    >+ Czy ktos zechce przyblizyc definicje slowa czestotliwie?

    AFAIK brak definicji prawnej (czyli obowiązuje potoczne znaczenie).

    >+ Jaki przepis o tym wspomina?

    definicja:
    AFAIK tylko wyroki sądowe w sprawach spornych :[
    użycie:
    ++++++++++
    Art. 5. 1. Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne nie mające
    osobowości prawnej oraz osoby fizyczne:

    1) mające siedzibę lub miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej, jeżeli wykonują we własnym imieniu i na własny rachunek
    czynności, o których mowa w art. 2, w okolicznościach wskazujących na
    zamiar ich wykonywania w sposób częstotliwy, nawet jeżeli zostały wykonane
    jednorazowo, a także wówczas, gdy czynności te polegają na jednorazowej
    sprzedaży rzeczy w tym celu nabytej,
    lub [...]
    ----------

    BTW: "częstotoliwość" nie jest *jedynym* wyróżnikiem, mam gdzieś
    opis wyroku sądowego opartego o: "gdy czynności te polegają na
    jednorazowej sprzedaży rzeczy w tym celu nabytej" (to
    z ustawy o VAT);
    US udowodnił że podatnik miał "zamiar" nabywając samochód
    w celu odsprzedaży.
    I zwracam uwagę że przyciąłem cytat z przepisu - tam jest
    cała paczka innych "przymusów VAT" (m.in. podleganie
    ocleniu czy akcyzie oraz pewne usługi i towary z definicji
    wyłączające zwolnienie z VAT - np. z art. 16).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-10 13:10:40
    Od: "Luqas" <l...@k...jest.kim.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > AFAIK brak definicji prawnej (czyli obowiązuje potoczne znaczenie).

    > definicja:
    > AFAIK tylko wyroki sądowe w sprawach spornych :[

    Dziekuje za wyczerpujaca (jak zwykle) odpowiedz. Jezeli dobrze rozumiem, to
    po prostu w razie kontroli bede musial udowodnic/wyklocic sie/etc... ze
    zdarzenie jest sporadyczne... Viva VAT! Viva US...

    Pozdrawiam
    Łukasz