  • 1. Data: 2004-09-17 08:31:06
    Temat: VAT - zakończenie działalności
    Od: "Renata" <r...@n...pl>

    czy likwidujac działalność gospodarcza muszę sporządzić dwa remanenty tj.
    jeden dla potrzeb podatku doch. w cenach zakupu netto a drugi dla potrzeb
    podatku VAT w cenach sprzedaży z uwzględnienien podatku należnego ?
    proszę o podstawę prawną!

  • 2. Data: 2004-09-17 08:39:29
    Temat: Re: VAT - zakończenie działalności
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Renata pisze:

> [...]
    > jeden dla potrzeb podatku doch. w cenach zakupu netto a drugi dla potrzeb
    > podatku VAT w cenach sprzedaży z uwzględnienien podatku należnego ?

    Mylisz remanent i jego wycene...

    A poza tym jesli sei tylko da nalezy sprzedac "co sie da"...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-09-17 11:07:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, Renata wrote:

    >+ czy likwidujac działalność gospodarcza muszę sporządzić dwa remanenty tj.

    IMHO tak. Po prawdzie nie widać aby to nie mógł być "jeden papier",
    ale ponieważ obejmują różne listy majątku....

    >+ jeden dla potrzeb podatku doch. w cenach zakupu netto a drugi dla potrzeb
    >+ podatku VAT w cenach sprzedaży

    Możesz mi wyłożyć owe "ceny sprzedaży" ???
    Jakiś @#$^@@# geniusz wymyślił że jak masz na stanie zużytego PeCeTe
    sprzed lat 10 to on jest wart tyle ile kosztował w cenie zakupu !!!

    >+ proszę o podstawę prawną!

    Dla KPiR - rozporządzenie o KPiR
    Dla PK: nie wiem
    Dla ryczałtu: nie wiem
    Dla VAT: ustawa o VAT, o ile wiem nie ma oddzielnego rozporządzenia,
    jest tylko "obowiązek opodatkowania" i miłoby było mieć do niego
    "podstawę" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)