  • 1. Data: 2007-04-01 20:03:30
    Temat: Bonusy od pracodawcy a podstawa składki ZUS
    Od: Joro <j...@a...gda.pl>

    Witam,

    Przeszukuję już od jakiegoś czasu grupę pod kątem mojego pytania, ale
    bez sukcesu.

    Jestem zatrudniony na umowę o pracę i mój pracodawca funduje mi prywatne
    ubezpieczenie zdrowotne i ubezpieczenie na życie.

    Oczywiście te kwoty powinny być uwzględnione w podstawie opodatkowania,
    to nie ulega dyskusji.
    Czy tego typu świadczenia wchodzą jednak do podstawy składki ZUS?

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam,
    Joro

  • 2. Data: 2007-04-01 20:47:15
    Temat: Re: Bonusy od pracodawcy a podstawa składki ZUS
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Joro nabazgrolił na ekranie:
    > Oczywiście te kwoty powinny być uwzględnione w podstawie opodatkowania,
    > to nie ulega dyskusji.
    > Czy tego typu świadczenia wchodzą jednak do podstawy składki ZUS?

    Tak. W ustawie o ubezp. społecznych jest mowa, że podstawą oskładkowania z
    umowy o pracę jest dochód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym /są tam
    jakieś wyjątki, ale nie w tym przypadku/.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --