  • 1. Data: 2004-08-23 20:43:53
    Temat: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: "rafi" <r...@s...po.onet.pl>

    Witam!
    Mam pytanko, jak zaksięgować VAT należny od dostawy wewnątrzunijnej
    traktowanej jako krajówka. Klient z Niemiec dostał fakturkę na 1000 EUR i
    tyle ma mi zapłacic, nie dosłal mi jeszcze podpisanych wszystkich
    dokumentów, wiec do deklaracji VAT traktuję tę dostawe jako krajową i
    doliczam 22%, które odprowadzam do US. Wszystko ladnie pięknie ale brakuje
    mi konta po stronie WN na ten cholerny VAT. dla przykładu:
    fakturka unijna WN 201 / MA 330 1000 EUR
    VAT należny WN ??? / MA 221 220 EUR
    na początku myślalem, że to będą koszty w 4 (podatki i opłaty) ale po
    wczytaniu się w nasze ustawy podatkowe zwątpiłem.
    Jak myślicie?
    Pozdrawiam
    Rafi

  • 2. Data: 2004-08-24 05:33:46
    Temat: Re: Vat należny od dostawy unijnej??
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    Użytkownik "rafi" <r...@s...po.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na początku myślalem, że to będą koszty w 4 (podatki i opłaty) ale po
    > wczytaniu się w nasze ustawy podatkowe zwątpiłem.

    Założyłem sobie konto na 'dwójkach' - "Rozrachunki z US z tyt. dostaw do
    UE". Powstaje nalezność od US, która wytstornowuje w momencie otrzymania
    potwierdzenia. Wydaje mi sie że jesli bede przekonany ze na pewno nie
    otrzymam potwierdzeń, nalezałoby ją przeksiegowac na 761 - pozostale
    koszty operacyjne.

    adi

  • 3. Data: 2004-08-24 05:47:25
    Od: "rafi" <r...@s...po.onet.pl>

    dzieki za odpowiedz, chyba wlasnie tak zrobie bo o tym tez myslalem
    pzdr
    Rafi

  • 4. Data: 2004-08-24 08:40:57
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

    > dzieki za odpowiedz, chyba wlasnie tak zrobie bo o tym tez myslalem

    a ja jeszcze cie podpytam, jak technicznie doliczasz te 22% vatu do faktur
    do których nie dostales potwierdzenia, robisz jakies korekty f-r, a moze
    cos innego?
    adi

  • 5. Data: 2004-08-24 09:05:22
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    adi napisał:

> [...]
    > do których nie dostales potwierdzenia, robisz jakies korekty f-r, a moze

    otworzyłem sobie rejestry vat typu dostawa UE niepotwierdzona i dostawa
    UE potwierdzona. Niestety jak otrzymam potwierdzenia to bedzie trzeba
    przerzucic pomiedzy nimi ale nic innego mi nie przyszlo do glowy.
    Mysle ze US sie nie przyczepi:)

    Rafi

  • 6. Data: 2004-08-24 09:11:00
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

> [...]
    > UE potwierdzona. Niestety jak otrzymam potwierdzenia to bedzie trzeba
    > przerzucic pomiedzy nimi ale nic innego mi nie przyszlo do glowy.

    Chyba nie powinien. Ja myslalem o pisaniu korekty f-ry ze stawka '0' i
    wystawieniu f-ry z '22', ale sam nie wiem czy to jest prawidłowe, a
    nigdzie nie mogę znaleźc jak ten problem rozwiązac.

    adi

  • 7. Data: 2004-08-24 09:44:13
    Od: rafi <r...@s...po.onet.pl>

    Użytkownik 'adi' <s...@f...org.invalid>, Tue, 24 Aug 2004 11:11:00 +0200
    napisał na pl.soc.prawo.podatki
    w wiadomości <cgf0p5$p1m$1@nemesis.news.tpi.pl>:

> [...]
    > wystawieniu f-ry z '22', ale sam nie wiem czy to jest prawidłowe, a
    > nigdzie nie mogę znaleźc jak ten problem rozwiązac.

    pomysl chyba dobry tylko ze jak dostaniesz potwierdzenie to bedziesz
    anulowal fakture korekte i fakture z VAT-em? A moze wystawic f-re
    wewnatrzną na VAT nalezny a po otrzymaniu potwierdzen ja anulowac?
    Tak chyba zrobie:), trzeba ograniczac liczbe dokumentow bo za chwile
    powierzchnia magazynowa zamieni mi sie w archiwum księgowosci:)

    Rafi

  • 8. Data: 2004-08-24 10:01:49
    Od: "adi" <s...@f...org.invalid>

> [...]
    > Tak chyba zrobie:), trzeba ograniczac liczbe dokumentow bo za chwile
    > powierzchnia magazynowa zamieni mi sie w archiwum księgowosci:)

    dokladnie.
    Pod koniec wrzesnia spotkam sie z biegłymi, moze oni cos podpowiedza.
    Na razie bede postepowal w/w sposób.
    pozdrawiam,
    adi

  • 9. Data: 2004-08-24 10:10:23
    Od: xyz <x...@x...pl>

    > dokladnie.
    > Pod koniec wrzesnia spotkam sie z biegłymi, moze oni cos podpowiedza.
    > Na razie bede postepowal w/w sposób.

    Kombinacje z korektami czy fakturami wewnętrznymi są po pierwsze bez
    sensu a po drugie przepis nakazuje ująć to w ewidencji (art. 42 ust 12)

    --
    xyz

  • 10. Data: 2004-08-24 10:10:36
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    adi <s...@f...org.invalid> wrote:
    > Chyba nie powinien. Ja myslalem o pisaniu korekty f-ry ze stawka '0' i
    > wystawieniu f-ry z '22', ale sam nie wiem czy to jest prawidłowe, a
    > nigdzie nie mogę znaleźc jak ten problem rozwiązac.

    Przecież wtedy musiałbyś mieć podpis odbiorcy tej faktury korekty, a
    potem korektę korekty (z powrotem na 0) - i podpis. Absurd.

    A ja nadal nie rozumiem po co urzędowi skarbowemu to potwierdzenie...

    P.