  • 1. Data: 2002-02-01 14:15:11
    Temat: Vat od benzyny w DG
    Od: "Joachim" <j...@l...nl>

    Wiem, że już kiedyś był ten prolem poruszany na grupie, ale grzebiąc w
    archiwum Google'a nie mogłem się zorientować...
    Zresztą - większość tych rzeczy może być nieaktualna, jak przypuszczam

    DG, produkcja, ryczałt
    Prywatne autko zarejestrowane na właściciela

    Czy można dopisywać benzynę do zakupów VATowych ?

    Pozdrawiam

    Joachim K.

  • 2. Data: 2002-02-01 14:54:46
    Temat: Re: Vat od benzyny w DG
    Od: "Aneta" <d...@p...onet.pl>

    Vat od zakupu benzyny do sam. osobowych nie odlicza się.
    Aneta

  • 3. Data: 2002-02-01 15:01:01
    Od: "Joachim" <j...@l...nl>

    "Aneta" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    > Vat od zakupu benzyny do sam. osobowych nie odlicza się.
    > Aneta

    dzięki !

    W takim razie 2(?) pytania
    - źródła poproszę
    - jeżeli przez ostatnie x lat odliczałem sobie ten VAT, to co mam zrobić
    ?!?!? Na ile lat mogę zrobić korektę ?
    Czy jak zwinę działalność, to kontrola murowana ?

    Pozdrawiam
    [coraz bardziej stroskany]
    Joachim

  • 4. Data: 2002-02-01 15:08:38
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Joachim" <j...@l...nl> wrote in message

    > "Aneta" <d...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > dzięki !
    >
    > W takim razie 2(?) pytania
    > - źródła poproszę

    Ustawa o podatku od towarow i uslug.......

    > - jeżeli przez ostatnie x lat odliczałem sobie ten VAT, to co mam zrobić
    > ?!?!? Na ile lat mogę zrobić korektę ?

    przepis wprowadzono jesli dobrze pamietam od 2000 lub 2001 roku.

  • 5. Data: 2002-02-01 15:13:43
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Vat od zakupu benzyny do sam. osobowych nie odlicza się.

    W zwiazku z tym ja mam podobne pytanie.

    Czy jesli na firme handlowa zakupie samochod dostawczy-ciezarowy ale nie
    posiadam na niego homologacji ciezarowego i nie korzystalem przy zakupie z
    odliczenia VATu to moge taki samochod wciagnac do ewidencji srodkow trwalych
    i moge odliczac VAT przy zakupie paliwa?

    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl

  • 6. Data: 2002-02-01 15:48:42
    Od: "Samena" <s...@w...pl>

    Mozna odliczać jeżeli ładowność samochodu osobowego przekracza 500 kg.
    Jeżeli miałeś taki samochód to miałeś prawo odliczać.

    Samena

  • 7. Data: 2002-02-01 16:26:00
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Mozna odliczać jeżeli ładowność samochodu osobowego przekracza 500 kg.
    > Jeżeli miałeś taki samochód to miałeś prawo odliczać.
    >
    > Samena

    Art.25 ustawy o VAT:
    1.Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku nie stosuje się do nabywanych
    przez podatnika: (&#8230;)
    3a) paliw silnikowych benzynowych wykorzystywanych do napędu samochodów
    OSOBOWYCH LUB INNYCH SAMOCHODÓW O DOPUSZCZALNEJ ŁADOWNOŚCI DO 500 KG.

    Jak na razie nie słyszałam, aby ten przepis uległ zmianie.
    Pozdr. Aneta

  • 8. Data: 2002-02-01 16:45:25
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Vat od zakupu benzyny do sam. osobowych nie odlicza się.

    A czy w koszty wrzuca sie kwopte brutto faktury, czy vat w tym wypadku
    nie stanowi kosztu?

    BaLab

  • 9. Data: 2002-02-01 17:47:59
    Od: <d...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Aneta" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > A czy w koszty wrzuca sie kwopte brutto faktury, czy vat w tym wypadku
    > nie stanowi kosztu?
    >
    > BaLab

    Kwotę brutto.
    Aneta

  • 10. Data: 2002-02-01 19:31:59
    Od: "maxisyncro" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > 3a) paliw silnikowych benzynowych wykorzystywanych do napędu samochodów
    > OSOBOWYCH LUB INNYCH SAMOCHODÓW O DOPUSZCZALNEJ ŁADOWNOŚCI DO 500 KG.

    Witam !

    Czyli na mój chłopski rozum jednak nie wolno odliczać benzynowego Vatu od
    żadnych
    samochodów osobowych, nawet tych, których udźwig przekracza 500 kg.
    Z całym szacunkiem, ale to co pisze Samena jest według mnie nadinterpretacją
    przepisu cytowanego przez Anetę ... .
    Ponadto
    auta osobowe nie mają oreślonej ładowności. Ten termin jest "zarezerwowany"
    dla aut ciężarowych, gdzie osobno określa się ładowność przestrzeni
    ładunkowej oddzielonej od części pasażerskiej a osobno liczbę miejsc. Czy
    dobrze rozumuję ?

    Pozdrowienia.
    Piotrek