  • 1. Data: 2005-05-26 21:04:17
    Temat: Vat od paliwa...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Jak to w koncu jest? Generalnie mozna 'odliczac' vat od paliwa
    przeznaczonego dla samochodow ciezarowych (obecnie to te spelniajace wzor
    Lisaka, a po nowelizacji zmienia sie wymogi).

    Mam w firmie kilka samochodow (leasing), ktore nie spelniaja wzoru lisaka,
    ale sa to auta niby-ciezarowe (kratka, leasing z maja zeszlego roku jeszcze
    przed nowelizacja ustawy o vat ktora wprowadzila wzor Lisaka). Do tej pory
    bylem przekonany ze nie moge odliczac vatu od paliwa (zgodnie z obecnie
    obowiazujacymi przepisami nie sa to auta ciezarowe), zaskoczyl mnie
    natomiast znajmoy ktory byl na szkoleniu odnosnie vatu u samego pana
    modzelewskiego i ten twierdzil ze mozna odliczac vat, argumentowal to zasada
    praw nabytych, dokaldnie tak samo jak caly czas mozna odliczac vat od
    czynszow leasingowych samochodow ktore obecnie nie sa ciezarowymi, ale
    kiedys byly... (wymog rejestracja umow w US)....

    Kto tu ma racje?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2005-05-30 07:43:25
    Temat: Re: Vat od paliwa...
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 5/26/2005 11:04 PM, Użytkownik Baton napisał:
    > Jak to w koncu jest? Generalnie mozna 'odliczac' vat od paliwa
    > przeznaczonego dla samochodow ciezarowych (obecnie to te spelniajace wzor
    > Lisaka, a po nowelizacji zmienia sie wymogi).

    Wg ustawy po nowelizacji fakt "ciężarowości" lub "osobowości" samochodu
    nie ma najmniejszego znaczenia, liczy się masa całkowita.

> [...]
    > czynszow leasingowych samochodow ktore obecnie nie sa ciezarowymi, ale
    > kiedys byly... (wymog rejestracja umow w US)....

    Zarówno teraz jak i po wejściu w życie najnowszej nowelizacji ustawy VAT
    od paliwa do leasingowanych samochodów można (będzie) odliczyć tylko
    jeżeli samochód spełnia warunki z ustawy czyli obecnie wzór lizaka a wg
    nowych przepisów jeżeli sam. ma dopuszczalną masę całkowitą powyżej 3.5
    tony lub "łapie" się na warunki określone w art. 86 ust 4 ustawy.

    --
    gefragt

  • 3. Data: 2005-05-31 15:22:59
    Od: bacek <p...@n...backiel.com.pl>

    Użytkownik du hast mich gefragt napisał:

> [...]
    > nowych przepisów jeżeli sam. ma dopuszczalną masę całkowitą powyżej 3.5
    > tony lub "łapie" się na warunki określone w art. 86 ust 4 ustawy.

    ale w tym wszystkim najlepsze jest to, ze jest to NIEZGODNE z VI
    dyrektywą unijną. Sam kupiłem auto, spełaniające wzór lisaka (a moja
    firma wymaga sporo jezdzenia autem, ale to nie jest jazda typu dostawy)
    i VATu odliczyc od paliwa nie bedzie mozna. Ale jest swiatełko, z tego
    co wiem, zwiazek importerów aut i chyba producenci "donieśli" na nowelke
    ustawy o VAT do trybunału europejskiego i bedzie podobnie jak z VAT na
    inernet..tyle tylko, ze tym razem Państwo będzie musiała zapłacić kary
    dla przedsiębiorców..dla mnie to wygląda na bombę do budrzetu dla nowego
    rządu :(

    --
    pozdrofionka
    bacek