  • 1. Data: 2005-05-26 07:10:43
    Temat: Najem mieszkania a podatek
    Od: robins1971<r...@o...pl>

    Kupiłem mieszkanie i chce je wynająć koleżance z dziećmi.Nie chce żadnych prowizji
    tylko by dbała o to mieszkanie i opłacała czynsz itp.Jej natomiast czynsz bedzie
    płaciło miasto z dodatku mieszkaniowego.Nie wiem jak ja jako właściciel mam sie
    rozliczać z podatku?Czy ja w ogóle musze płacić skoro nie mam z tego nic?Jeżeli tak
    to jak to mam robić by mnie nie ścigali ze skarbówki?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-26 13:18:52
    Temat: Re: Najem mieszkania a podatek
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    robins1971 wrote:
> [...]
    > rozliczać z podatku?Czy ja w ogóle musze płacić skoro nie mam z tego nic?Jeżeli tak

    > to jak to mam robić by mnie nie ścigali ze skarbówki?

    Będą ścigali.
    Czynsz płacony przez nią jest twoim dochodem.

  • 3. Data: 2005-05-26 18:26:19
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > Będą ścigali.
    > Czynsz płacony przez nią jest twoim dochodem.

    Fiskus w tej kwestii zmienil na szczescie zdanie i tzw. koszty NIE sa juz
    uznawane za przychod dającego do uzywania.
    Inna sprawa to tzw. wartosc czynszowa przy najmie za darmo - lepiej zawrzyj
    umowe najmu za np. 10 zł i od takiej kwoty plac podatek - inna sprawa, że US
    moze okreslic czynsz wg wartosci rynkowej.
    IMHO lepiej bez umowy - jesli to dobra znajoma.

    JR