  • 1. Data: 2005-05-26 18:48:39
    Temat: Ważność dokumentów - faks
    Od: "joy" <n...@w...pl>

    Witam

    Z góry prosze mi wybaczyć może nieco banalne pytanie ale u mnie część mózgu
    odpowiedzialna za przepisy i papierkową robote funkcjonuje mówiąc delikatnie
    średnio. Dlatego pytam Was jako specjalistów w swej dziedzinie jakby nie
    było. A więc. Czy umowy przesłane faksem mają normalnie moc prawną i są
    wiążące? Chodzi mi o to, że na przykład podejmuje sie wykonania zlecenia na
    UoD ale ktoś jest na drugim końcu polski. Czy przesłanie podpisanej umowy
    faksem jest już wystarczające i uznawane przez te wszystkie skarbówki i inne
    radosne instytucje? Czy jednak konieczne jest pójście na poczte i czekanie
    aż się łaskawie uwinie w tą i spowrotem.
    Będę wdzięczny za odpowiedź a może i nawet popracie tego jakimś konkretnym
    artykułem czy też innym paragrafem:)

    z góry dziękuje za pomoxc i pozdrawiam
    Sławek

  • 2. Data: 2005-05-26 19:31:33
    Temat: Re: Ważność dokumentów - faks
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Użytkownik "joy" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aż się łaskawie uwinie w tą i spowrotem.
    > Będę wdzięczny za odpowiedź a może i nawet popracie tego jakimś konkretnym

    Musisz sprawdzić w przepisach o formie czynności prawnej
    Jeżeli przepisy zastrzegają, pod rygorem nieważności, że czynność ma być w
    formie pisemnej to faks się nie liczy ponieważ nie jest pisemny w rozumieniu
    przepisów Kc

  • 3. Data: 2005-05-27 22:19:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 May 2005, pissmejker wrote:

    >+ Użytkownik "joy" <n...@w...pl> napisał
    >+ > było. A więc. Czy umowy przesłane faksem mają normalnie moc prawną i są
    >+ > wiążące?
    [...]
> [...]
    >+ formie pisemnej to faks się nie liczy ponieważ nie jest pisemny w rozumieniu

    ...no i pozostaje jeszcze zupełnie oddzielny od ważności czy nieważności
    element formy - mianowicie możliwość *udowodnienia* iż oświadczenie
    woli miało miejsce.
    Stwierdzenie faktu wysłania faksu jest w miarę proste, stwierdzenie
    treści tego co przesłano - wręcz przeciwnie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-05-30 06:21:48
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Jeżeli przepisy zastrzegają, pod rygorem nieważności, że czynność ma być w
    > formie pisemnej to faks się nie liczy ponieważ nie jest pisemny w
    > rozumieniu przepisów Kc

    Czyli z reguły dupa.