  • 1. Data: 2004-07-29 08:17:57
    Temat: WDT i odbiór osobisty
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Klient z Anglii - przy okazji urlopu w Polsce - chce kupic ode mnie sprzet.
    Wg. ustawy o VAT oprocz faktury i specyfikacji zawartosci musze miec:
    - potwierdzenie przyjecia towarow przez nabywce do miejsca przeznaczenia
    na terenie innego kraju UE
    - rodzaj oraz numer rejestracyjny srodka transportu, ktorym sa wywozone
    towary

    To ja mam go poprosic o dowod rejestracyjny samochodu? :))) Czy po prostu
    wyjsc na ulice i spisac numery pierwszego lepszego samochodu z angielska
    rejestracja?

    No i to potwierdzenie przyjecia - on mi moze podpisac, ze odebral ode mnie
    sprzet - ciekawe, jak mu wytlumacze, zeby podpisal cos innego :)

    P.

  • 2. Data: 2004-07-29 09:07:15
    Temat: Re: WDT i odbiór osobisty
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Daj mu do podpisu fakturę(ta nie koniecznie) i specyfikację(to koniecznie) i
    to powinno wystarczyć , zaznacz na tym odbiór osobisty.
    Przepis nie mówi,że wszystkie te warunki mają być spełnione łącznie a
    dokument transportowy z rodzajem środka transportu jest potrzebny w wypadku
    przewozu towaru przez spedycję.
    Nie zapomnij aby na dokumentach widniał jego NIP UE.
    Niech ci go wcześniej prześle faxem.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-07-29 09:37:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Daj mu do podpisu fakturę(ta nie koniecznie) i specyfikację(to
    koniecznie) i
    > to powinno wystarczyć , zaznacz na tym odbiór osobisty.

    Raczej nie wystarczy, bo w żadnym wypadku nie potwierdza
    to dostarczenia towarów do nabywcy, a tego żadają w ustawie.

  • 4. Data: 2004-07-29 10:24:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    cef pisze:

    > Użytkownik "Karpow" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > koniecznie) i
    >
    > Raczej nie wystarczy, bo w żadnym wypadku nie potwierdza
    > to dostarczenia towarów do nabywcy, a tego żadają w ustawie.

    Czy wy nie kombinujecie za bardzo ?

    Chyba nie checie zastosowac zerowej stawki VAT do zakupy przez
    niemca-konsumenta pralki ?

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-29 11:24:02
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    Panie Bogusławie a dlaczego nie??
    skoro to kupuje na firmę??
    Sami miesiąc temu kupowaliśmy w Niemczech opony do autka firmowego i
    otrzymaliśmy fakturkę UE.
    Nie słyszałem o obowiązku handlu hurtowego aby wystawiać fakturki bez VAT.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-07-29 11:28:19
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Karpow pisze:

    > Panie Bogusławie a dlaczego nie??
    > skoro to kupuje na firmę??
    > Sami miesiąc temu kupowaliśmy w Niemczech opony do autka firmowego i
    > otrzymaliśmy fakturkę UE.

    jako konsumenci ?
    czy jako przedsiebiorcy ?

    > Nie słyszałem o obowiązku handlu hurtowego aby wystawiać fakturki bez VAT.

    Faktura to jedno, a zastosowanie stawki zero ze wzgledu na WDT to drugie...

    Boguslaw

  • 7. Data: 2004-07-29 11:29:01
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > Raczej nie wystarczy, bo w żadnym wypadku nie potwierdza
    > to dostarczenia towarów do nabywcy, a tego żadają w ustawie.

    A gdzie ustawa zabrania odbioru osobistego towaru ??
    Na fakturce napisze skrót EXW co oznacza odbiór z firmy a później jeżeli
    wartość towaru przekroczy określoną wartość tak samo napisze w deklaracji
    INTRASTAT tzn EXW.
    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-07-29 11:50:53
    Od: "Karpow" <n...@n...pl>

    > jako konsumenci ?
    > czy jako przedsiebiorcy ?

    Oczywiście,że moja odpowiedź była dla opcji, że ten klient z Anglii to firma
    i to w dodatku z NIP UE.

    Pzdr.

  • 9. Data: 2004-07-29 12:03:35
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Karpow <n...@n...pl> wrote:

    > Oczywiście,że moja odpowiedź była dla opcji, że ten klient z Anglii to firma
    > i to w dodatku z NIP UE.

    Klient to oczywiście firma z UK z NIPem UE. Śpieszyło im się, a że mieli
    pracownika akurat na urlopie w Polsce, więc podjechał po sprzęt i zapłacił
    gotówką ;)

    P.

  • 10. Data: 2004-07-29 12:06:13
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Karpow <n...@n...pl> wrote:
    > dokument transportowy z rodzajem środka transportu jest potrzebny w wypadku
    > przewozu towaru przez spedycję.

    Jest potrzebny w wypadku odbioru 'własnym środkiem transportu' (czy jakoś
    tak, nie mam ustawy przed sobą teraz). Napisałem zgodnie z prawdą, że
    środkiem transportu jest samolot.

    A klient podpisał mi w końcu to oświadczenie, że 'towar został dostarczony
    do firmy: ...... <i tu adres w WB>'.

    P.