    From: Paszczak <s...@h...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Wartość brutto i netto na fakturze
    Date: Sun, 22 Jan 2006 19:53:32 +0000 (UTC)

    W rozporządzeniu dot. sposobu wystawiania faktur jest napisane:
    (par. 12):
    "1. Faktura stwierdzająca dokonanie sprzedaży powinna zawierać co
    najmniej:
    [...]
    6) cenę jednostkową towaru lub usługi bez kwoty podatku (cenę jednostkową
    netto);
    7) wartość towarów lub wykonanych usług, których dotyczy sprzedaż, bez
    kwoty podatku (wartość sprzeadży netto);
    [...]
    9) sumę wartości sprzedaży netto towarów lub wykonanych usług z podziałem
    na poszczególne stawki podatku[...]
    [...]
    11) wartość sprzedaży towarów lub wykonanych usług wraz z kwotą podatku
    (wartość sprzedaży brutto)"

    Czym się różni 7) od 9)? Czy 9) nie dotyczy tabelki podsumowującej, a 7)
    znaczy, że przy każdej pozycji powinna być wartość netto? W przeciwnym razie
    po co by pisali to dwa razy?

    Tzn. faktura powinna wyglądać tak:

    1. Przedmiot A 10 zł netto (cena) / 2 szt. / 22% / 20 zł netto (wartość)
    2. Przedmiot B 5 zł netto (cena) / 10 szt. / 22% / 50 zł netto (wartość)
    Razem: 70 zł netto, 85,40 zł brutto

    A taka jest niepoprawna:

    1. Przedmiot A 10 zł netto (cena) / 2 szt. / 22% / 24,40 zł brutto (wartość)
    2. Przedmiot B 5 zł netto (cena) / 10 szt. / 22% / 61 zł brutto (wartość)
    Razem: 70 zł netto, 85,40 zł brutto

    ?

    Bo to 7) i 9) brzmi prawie tak samo i nie wiem, z czego wnioskować, że 7)
    dotyczy każdej pozycji na fakturze.

    P.