  • 1. Data: 2004-04-19 08:37:42
    Temat: Wieczyste użytkowanie gruntu
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    Witam grupowiczów,

    Czy do KUP mogę zaliczyć opłatę roczną za 2004 dot. Wieczystego użytkowania
    gruntu.

    Serdecznie pozdrawiam
    Ania
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 2. Data: 2004-04-19 08:46:59
    Temat: Re: Wieczyste użytkowanie gruntu
    Od: "Kubusia" <s...@l...com.pl>

    > Czy do KUP mogę zaliczyć opłatę roczną za 2004 dot. Wieczystego
    użytkowania
    > gruntu.

    I nasuwa się jeszcze jedno pytanie:
    Czy jeżeli będzie można zaliczyć w KUP to w jakiej kwocie czy w 100% czy w
    50% bo właścicielem gruntu w 50% jest właściciel firmy oraz w 50% jego żona,
    która nie jest powiązana z działanoscią firmy.

    Serdecznie pozdrawiam
    Ania
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-19 09:19:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Apr 2004, Kubusia wrote:

    >+ > Czy do KUP mogę zaliczyć opłatę roczną za 2004 dot. Wieczystego
    >+ > użytkowania gruntu.

    A to nie ty decydujesz co jest kosztem ? ;)
    Skąd MY mamy wiedzieć co to za grunt... !

    +++
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    1) wydatków na:
    a) nabycie gruntów lub prawa wieczystego użytkowania gruntów,
    z wyjątkiem opłat za wieczyste użytkowanie gruntów,
    ---
    wniosek: nie ma "przeciwwskazań szczegółowych"

> [...]
    >+ 50% bo właścicielem gruntu w 50% jest właściciel firmy oraz w 50% jego żona,
    >+ która nie jest powiązana z działanoscią firmy.

    Hm... a nie zależy to od tego kto użytkuje ów grunt ?
    Patrzę tak sobie do ustawy:
    +++
    Art. 8. 1. Przychody [...] ze wspólnej własności,[...] u każdego
    podatnika określa się proporcjonalnie do jego prawa w udziale w
    zysku[...]
    2. Zasady wyrażone w ust. 1 stosuje się odpowiednio do:
    1) rozliczania kosztów uzyskania przychodów, wydatków niestanowiących
    kosztów uzyskania przychodów i strat,
    [...]
    3. Zasady, o których mowa w ust. 1 i 2, mają również zastosowanie do
    małżonków, między którymi istnieje wspólność majątkowa, osiągających ze
    źródła określonego w art. 10 ust. 1 pkt 6 przychody ze wspólnej
    własności, wspólnego posiadania lub wspólnego użytkowania rzeczy, chyba
    że złożą pisemne oświadczenie o opodatkowaniu całości dochodu
    osiągniętego z tego źródła przez jednego z nich.
    ---

    Dyletamy są w kilku egzemplarzach:
    - jak rozumieć "nie powiązana z DG"
    - czy mają wspólność majątkową
    - czy złożyli "papier" o którym mowa w przepisie (to by było
    IMHO "najczystsze" rozwiązanie :))

    Nie wiem czy sam fakt korzystania z gruntu "na cele DG" nie
    będzie wystarczający - w końcu jeśli jest używane TYLKO na
    DG...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)