  • 1. Data: 2004-04-19 08:52:48
    Temat: Re: kratka-VAT (fwd)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    [repost: coś_się_sypło]
    On Sun, 18 Apr 2004, czeslaw wrote:
    [...]
    >+ Przede wszystkim lamana jest generalna zaasada VAT-u:
    >+ Jesli zostal naliczony DO CZEGOKOLWIEK - ma sie prawo go odliczyc. KROPKA.

    A ta sprawa była kilka razy.
    To *pod warunkiem* że stosowany jest "podatek od wartości dodanej" !
    Nie wiem czy zauważyłeś, ale u nas w kraju NIE MA takiego podatku.
    Jest "podatek od towarów i usług". Ten podatek "należy się" od
    sprzedaży. Natomiast *wyjątkowo* (co z tego, że 99,99% podatników
    odlicza te 98(?)% podatku które średnio wolno odliczyć ? :)) i w drodze
    *łaski* *pozwala* *czasem* odliczać podatek naliczony od *części*
    zakupów... :(
    Oczywiście to jest "rozbój w biały dzień". Ale wynika *z zasady*...
    już z samej nazwy podatku...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)