  • 1. Data: 2013-10-07 12:23:36
    Temat: Garaż w spadku, sprzedaż - podatek
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Dostałem w spadku wolnostojący garaż wraz z działką pod nim i ułamkiem
    wspólnej drogi dojazdowej.
    Chciałbym to sprzedać, ale podobno przed upływem 5 lat zapłacę podatek
    10% ?). Prawda to w przypadku spadku?
    Druga sprawa to wartość nieruchomości. Ze względu na nieciekawą
    lokalizację i dość kiepski stan budynku (stare miasto, dzielnica
    "Bronx") nie dostanę takiej ceny, jak za podobny garaż gdzie indziej.
    Czy US zakwestionuje cenę z umowy?
    Jacek

  • 2. Data: 2013-10-07 14:45:48
    Temat: Re: Garaż w spadku, sprzedaż - podatek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek wrote:
    > Dostałem w spadku wolnostojący garaż wraz z działką pod nim i ułamkiem
    > wspólnej drogi dojazdowej.
    > Chciałbym to sprzedać, ale podobno przed upływem 5 lat zapłacę podatek
    > 10% ?).

    A nie 19% minus ewentualnie jakies koszty?

    > Prawda to w przypadku spadku?

    no jakos tak.

> [...]
    > lokalizację i dość kiepski stan budynku (stare miasto, dzielnica
    > "Bronx") nie dostanę takiej ceny, jak za podobny garaż gdzie indziej.

    Nie musi, ale może.

  • 3. Data: 2013-10-08 12:54:37
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 07.10.2013 14:45, witek pisze:

    > A nie 19% minus ewentualnie jakies koszty?

    No chyba raczej. Ale można przeznaczyć pieniądze na 'cele mieszkaniowe',
    wtedy się podatku nie zapłaci.

    MJ